Site icon מקומונט לוד

אדריכלי העתיד בחרו בלוד: הציגו באשכול הפיס בלוד את אסטרטגיות התכנון שלהם בהאקתון אדריכלות שארך 36 שעות ברציפות

כ-60 תלמידי מגמת אדריכלות מאורט שפירא בכפר סבא ערכו האקתון שארך 36 שעות באשכול הפיס בלוד, יחד עם צוות של כעשרה סטודנטים לתואר ראשון באדריכלות מאוניברסיטת אריאל. 

במסגרת הפרויקט הם סיירו קודם בעיר, הכירו והתרשמו, צילמו ושאלו, והכל בכדי לזהות מוקדים בהם היו רוצים לטפל, או אותם היו מציעים לשנות. הם אספו את מסקנותיהם בכדי ליצור הגשה מקצועית באדריכלות.

במהלך הביקור הם נפגשו עם מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, יוסי הרוש, שסיפר להם על לוד ותושביה, על החיים בה ובעיקר על בני הנוער ו”מה זה לגדול ולחיות בעיר לוד”, מהם האתגרים בהווה והשאיפות לעתיד. הרוש ביקש מהתלמידים הצעירים להפוך ל”שגרירים של העיר” באופן בו יעבירו את התרשמותם והחוויה המיוחדת שלהם.

הסטודנטים בלילה לבן של עשייה רציפה לקראת הצגת התוצרים

כאמור, לאחר סיור בעיר הם התארחו באשכול הפיס ליומיים של עבודה רצופה עם לילה לבן של עשייה ויצירה. המקום התמלא בבני נוער עמוסי ניירות, קרטונים, מיני חטיפים, דבק חם ולפטופים. שיאו של הביקור כאשר הסטודנטים הציגו את התוצרים ואסטרטגיות התכנון, בפני נציגים מהעיר, רשת אורט והאקדמיה.

במהלך הבוקר השני הגיע לבקרם אורן און, אדריכל העיר לוד שהתרשם עמוקות מהתלמידים ומעבודתם. בצהרי היום הגישו התלמידים מודלים, שרטוטים, סקיצות וסרטונים מול מ”מ רה”ע יוסי הרוש שהגיע בשנית, גל גבריאל, מהנדסת העיר, מרצים בכירים מבית הספר לארכיטקטורה באריאל והאדריכלית אורנה אנג’ל, יו”ר התאחדות האדריכלים.

“האירוח בעיר ובאשכול הפיס בפרט היה הידידותי ביותר עד כה”, אמרו מארגני האקתון. “עמד לרשותנו מקום נעים ומאובזר וצוות נפלא של אנשים טובים. תודה רבה למתי גרשון מנהלת אשכול הפיס וללאה המנהלת אדמיניסטרטיבית של אורט לוד בית הספר המארח. ללא ספק נרצה לחזור לעיר לביקורים נוספים”.