Site icon מקומונט לוד

אוזמפיק תרופה לטיפול בהשמנה – כי מחקרים אינם טועים

להמון אנשים שסובלים מהשמנת יתר, אין כל הבנה בסיסית במשוואה הפשוטה ביותר – ככל שאוכלים פחות, ומקפידים על פעילות גופנית, כך קטנים הסיכויים לסבול מהשמנת יתר. כל אותם בני אדם מנסים, חדשות לבקרים, כל דיאטה חדשה שיוצאת לשוק. ובאין מוצא, הם פונים לקבלת עזרה רפואית. יש מי שיבחר בשיטת טיפול קיצונית, כדוגמת – ניתוח להקטנת הקיבה, ויש מי שיפנה לקבלת טיפול תרופתי. לא משנה מה הדרך שתבחרו, כך או כך עליכם לשנות את התפיסה שלכם, ולדבוק באורח חיים נכון. של שמירה על פעילות ספורטיבית, ושל דחיית סיפוקים, בהקשר של להכניס כל מזון מושך לפה.

מה אומרים המחקרים על התרופה כנגד השמנה אוזמפיק?

נתחיל מן העובדה הראשונית, לא כל אחד מכם הוא קהל יעד מתאים לקבלת תרופות לירידה במשקל. מחקרים שבוצעו בתחום, מצאו כי תרופות לירידה במשקל מתאימות לאנשים שמנים, עם מסת גוף של שלושים ויותר. רק למי שסובל מעודף משקל של למעלה מ- BMI 27. אבל בנוסף לעודף משקל זה הם סובלים ממצבים בריאותיים נלווים, כמו למשל – מחלות לבביות או לחץ דם גבוה. על פי המון מחקרים שבוצעו בתחום של התרופה כנגד השמנה אוזמפיק, נמצא כי במציאות העכשווית יש ליטול את התרופה הזאת לחולי סיכות במינון נמוך. בארצות הברית מואשר מינון גבוה בתור טיפול תומך ומעיל למי שסובל מהשמנה רבה, בעקבות מחקרים קליניים, אשר גורסים, מעבר לכל ספק, כי מינון כדוגמת כמעט שניים וחצי מ”ג משפיע גם על וויסות של רמות הסוכר בדם, והן על מרכז השובע שנמצא במוח המטופלים, כמו גם על האטה של הקצב שבו הקיבה מתרוקנת. מה שבהכרח מביא לירידה ניכרת במשקל הגוף בקרב הסובלים מהשמנת יתר.

צילום: CANVA

מדוע לעשות שימוש בתרופה אוזמפיק?

רבים שואלים את עצמם, מדוע בכלל לעשות שימוש בתרופה כמו אוזמפיק? בעוד מוכח, כי הגורם להשמנת יתר נובע מכשלים של כוח הרצון, שכל מה שנדרש מהנוטים להשמנת יתר זה לצמצם את כמויות האוכל שהם צורכים, ולהפעיל את עצמם יותר. אך יש הרבה מעבר לכך. אורח חיים מהווה את הפקטור הראשוני לסיבה לעלייה במשקל, אך יש אינדיקטורים נוספים לעלייה במשקל, לרבות – פיסיולוגיה וגנטיקה. העובדות מדברות בעד עצמן. הסובלים מהשמנת יתר חסרים את ההורמון לפטין. יש להם שיבוש נוירו כימי שמשפיע על השמנה מהירה. אין מדובר באנשים עם אופי או כוח רצון חלשים, שלא יכולים להתרחק ממזונות עתירים בשומנים. ולא ניכנס ממש לעובי הקורה, רק נאמר כי במדינת ישראל, על מנת לקבל אישור רשמי להשתמש בתרופת האוזמפיק, צריך אישור ומרשם רשמי מהרופא.

למה להשתמש באוזמפיק?

יש להשתמש בתרופה כנגד השמנת יתר, שמכונה אוזמפיק, כי השמנת יתר היא האויב הכי גדול שלכם. נכון לשנה זאת, משווקת התרופה ברחבי מדינת ישראל וארצות הברית, בתור חולים במחלת סוכרת מסוג 2. אך במינון גבוה יותר, של 2.4 מ”ג ניתן לעשות באוזמפיק שימוש לירידה במשקל.