Site icon מקומונט לוד

אולימפידרכא: תלמידי בתי הספר של רשת דרכא, ארגנו ושפטו בתחרות “ספיישל אולימפיקס”

בשבוע שעבר, בטרם התקבלה הודעה על הפסקת הלימודים, הספיקו בתי הספר דרכא מקסים לוי לוד ודרכא רמון גדרה, לצאת ליום התנדבות כמארגנים ושופטים בתחרות אתלטיקה קלה עבור ספורטאים עם צרכים מיוחדים במסגרת הארגון הבינלאומי “ספיישל אולימפיקס”.

ספיישל אולימפיקס הוא הארגון העולמי הגדול ביותר בעולם לספורט משלב הפועל למען אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מיליוני ספורטאים מכל העולם לוקחים חלק בפעילויות הארגון ומעצימים את חייהם באמצעות האהבה לספורט ומתוך אמונה כי כל אדם יכול להצליח.

את האירוע התלמידים סיכמו כחוויה מעצימה וכשיעור חשוב לחיים. בנוסף, הם יצאו במסר: “על כולנו לקבל את השונה ולהאמין כי כל אחד יכול להצליח אם הוא מתמיד”.

דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. מנתונים שפורסמו על ידי משרד החינוך לאחרונה עולה כי רשת דרכא מדורגת במקום הראשון כרשת החינוך המובילה בישראל.

תלמידי דרכא מקסים לוי, לוד באירוע ספורט בשיתוף ספיישל אולימפיקס. צילום: יח”צ

רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.

איתי גולדפרב מנחה תחום החינוך הגופני, דרכא: “היה סיפוק רב לצאת מהשגרה, תוך עשייה למען ילדים אחרים. התרגשתי לראות את ההירתמות, האדיבות והסובלנות של תלמידיי, תלמידי דרכא מקסים לוד ושל צוות בתי הספר. מחמם את הלב להיות חלק מההשקעה וההתרגשות של הספורטאים מכל גיל, מגדר ורמה ולראות את תלמידי החינוך המיוחד מאושרים – תודה”.

מנהלת בית הספר דרכא מקסים לוי, איילה קליין: ” ביה”ס פועל ליצירת תרבות בית ספרית ייחודית המזוהה עם הסברת פנים, הכלה, הכוונה, כבוד ודיאלוג עם תלמידים מכל הגוונים והרקעים, במטרה להמשיך ולהגיע להישגים ברמה האישית. אני מאמינה כי בית ספרנו ימשיך להוות דוגמא להטרוגניות ולקידום אווירת לימודים ומצוינות גם בשנים הבאות, אשר במהלכם נמשיך לקיים פעילויות ערכיות ומגבשות כמו אלה, אשר מספקות לתלמידים חוויות נעורים מהנות, וחיבורים בין איש לרעהו”.