Site icon מקומונט לוד

אולי בשבת יזרקו סוכריות: בר מצווה מאוחרת ל-18 קשישים לוד

18 קשישים, חברי מרכז יום לתושב הוותיק בנווה נוף, חגגו בשבוע שעבר בר מצווה, בהם ניצולי שואה אשר נבצר מהם, בעת היותם בני מצווה בגטו,  לקיים את מצוות העלייה לתורה. עבורם היה זה רגע חשוב, הסוגר מעגל ועושה עמם חסד וצדק היסטורי.

על מלאכת הארגון והפקת האירוע היו אמונים עובדי מרכז היום בניהולה של אילנה הררי, שעשו עבודת הכנה מקצועית ע”י צוות המרכז, כולל ליווי רגשי והטמעת התהליך לחיזוק נפשי, והכנה לפרשת השבוע “שלח” .

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

בחלק הראשון של החגיגות, יצאו הקשישים בליווי בני המשפחות לכותל המערבי, כשהם בחולצות לבנות חגיגיות ועליהם טליתות, הניחו תפילין וקיימו את טקס העלייה לתורה כהלכתו, עם רב הכותל ותהלוכת שופרות, בהנחיה וליווי של סגן ראש העיר הממונה על הרווחה, עו”ד מאיר אסולין, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, יו”ר העמותה אורי קאופמן והנהלת העמותה למען הקשיש בלוד.

היה מרגש מאוד לראות זקנים שהניחו תפילין בפעם הראשונה בחייהם, מול אבני הכותל. הזקנים קיבלו תעודות חתומות מרב הכותל, הנשים שצפו מעזרת הנשים, ליוו בקולות צהלולים וזרקו סוכריות “לחיים מתוקים”. היום המרגש הסתיים בארוחה חגיגית במסעדה, ומתנה לכל אחד מחתני בר המצווה, מחברותיהם למרכז היום אשר רקמו וארגו לכל חוגג חמסה למזל, ברכה ובריאות איתנה.

סגן ראש העיר מאיר אסולין עם שלושה מהקשישים החוגגים לראשונה בר מצווה. צילום באדיבות: דוברות עיריית לוד

אל החוגגים הצטרפו שוטרי וקציני משטרת לוד, בראשם מפקד התחנה, סגן ניצב שמעון דהן אשר יחד עם צוות השוטרים, נשאו על כפם זקנים עם קשיי הליכה והביאו אותם סמוך לאבני הכותל. השוטרים וגישתם לזקנים, ברוח מפקדם, ראויה לציון ולהערכה רבה.

החלק השני של החגיגות התקיים למחרת, בחגיגת בר מצווה מפוארת, בליווי המשפחות, ילדים, נכדים ונינים, שנפתחה בתערוכה המספרת על הזקן.  מקהלת נערים ממדרשת חב”ד בניצוח יהודה מעטוף שרו שירים חסידיים, הטקס כלל ברכות, דרשה ודבר המשפחות, תקליטן וצילומי מגנטים, מזנון בשרי עשיר וקינוחי שף, מופע סטנדאפיסטית וחלוקת שי לכל חוגג.

ראויים לציון כל הגורמים שנרתמו לסייע בהצלחת האירוע המרגש, בהם מלבד סגן ראש העיר מאיר אסולין, המנכ”ל אהרון אטיאס ומפקד משטרת לוד שמעון דהן וצוות שוטרי התחנה, גם את עליזה שקד מנהלת היחידה להתנדבות, גולן רחמים שתרם את התקליטן  וצילומי המגנטים,  חברת תמ”מ, חברת  הקייטרינג “סודקסו” לקינוחים וציוד אירוח, חברת ההסעדה “מנה מנה”, רב הכותל לקיום הטקס והתעודות, וכמובן העמותה לקשיש-עם היו”ר אורי קאופמן וההנהלה.

מפקד תחנת לוד סגן ניצב שמעון דהן חוגג עם אחד מחתני בר המצווה. צילום באדיבות: דוברות עיריית לוד

אילנה הררי, מנהלת מרכז היום: “במהלך עבודתנו עם הגיל הוותיק, פגשנו עשרות ומאות זקנים, תמיד היה אחד או שניים שהשאירו אצלנו תחושה חזקה שלחלק גדול מהם, הילדות, הנערות והבגרות “נגמרו” ברגע, חלקם היה תחת משטר נאצי, חלקם היו עסוקים במשימות סוחפות אחרות של קיום, של  לחיות בגלות, במצבים מורכבים של חייהם, גם אם ציינו להם את הרגע בו הגיעו לגיל מצוות, לרובם לא הייתה הזדמנות לחגוג חגיגה של ממש, וחלקם הגדול אף לא חגגו כלל”, אמרה הררי, “מטרות מרכז היום לסייע לגיל הוותיק בלוד פיזית ובעיקר נפשית, ראינו במתן מענה לצורך זה, הזדמנות נוספת חשובה לסייע, לאחר שגם ביטאו זאת במילים, ולמרות שזיהנו שאירוע זה יפגיש אותם שוב עם ילדותם אפופת הערפל, החלטנו לסגור להם את הפער ולעשות להם טקס בר מצווה שיחזק וייצק לתוכם את המשמעות המיוחדת  של בר המצווה, הזקנים הביעו שמחה רבה והמשפחות התרגשו מאוד, תכננו זאת עם שותפינו בעריית לוד ועם מתנדבי משטרת לוד עם כל הסממנים המאפיינים בימינו את האירוע”.

העיקר שיהיה במזל טוב לכל חתני בר המצווה ובני משפחותיהם, המון אושר ובריאות איתנה לאורך ימים ושנים, אמן!

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<