Site icon מקומונט לוד

אושרה הקצאת מגרש למעבר תחנת גלי צה”ל לעיר לוד

מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום הקצאת מגרש בלוד עבור תחנת גלי צה”ל. המגרש ששטחו כ-4.5 דונם ישמש לבניית מבנה חדש לתחנה הצבאית, שתועתק ממשכנה המיושן ביפו, בהמשך להחלטת שר הביטחון, משה יעלון, להעביר את התחנה גם כחלק מחיזוק העיר לוד וכמיזם חברתי לצד בניית אולפנים ממוגנים שיספקו רצף שידורי גם בעתות חירום.

מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום הקצאת מגרש בלוד עבור תחנת גלי צה”ל. המגרש ששטחו כ-4.5 דונם ישמש לבניית מבנה חדש לתחנה הצבאית.

ישיבת עבודה עם שר הביטחון בעת ביקורו ב-2014 בלוד, בהשתתפות מפקד גלצ ירון דקל

 

מפקד התחנה ירון דקל הביע את שביעות רצונו מאישור הקצאת השטח המאפשר את התקדמות המעבר למשכן ההולם את צרכי התחנה בעיר לוד. בכוונת גלי צה”ל ליצור חיבור וקשר לעיר לוד עם המעבר, שיתבטא בין השאר על ידי בניית מגורי חיילי התחנה בעיר ודרישה למחויבות קהילתית של החיילים מול תושבי העיר.

כזכור לפני כחודש אישר שר האוצר משה כחלון, השבוע לתקצב את המעבר של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל ללוד, בהמשך להחלטת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.

לפני כשנתיים בעת ביקורו של שר הביטחון בלוד, הפתיע השר את הנוכחים כאשר בישר בנחרצות כי הוא נענה לבקשתו של ראש העיר יאיר רביבו וכי תחנת גלי צה”ל תועבר ללוד: “קיבלתי החלטה ונתתי הנחיה להעביר את גלי צה”ל ללוד. אני רואה במעבר גלי צה”ל ללוד משימה ערכית ואפעל כדי לסייע למפקד התחנה ירון דקל כדי שתתממש”.

מטרת המהלך, ציינו אז בסביבת שר הביטחון, היא לחזק את העיר לוד כלכלית ומיתוגית, וגם לאפשר מבנה נאות יותר לתחנת הרדיו, שיחליף את המבנה היפואי בו היא ממוקמת מאז 1958.

עם זאת, לא נקבע תאריך יעד והמעבר התעכב מסיבות כאלה ואחרות, בעיקר תקציביות. בישיבת מועצת העיר האחרונה בישר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו כי התפתחות משמעותית ארעה ביום ראשון השבוע, כאשר שר האוצר משה כחלון אשר ביקר לאחרונה בלוד, הודיע כי ההחלטה של שר הביטחון תתוקצב. עפ”י הערכות, עלות העברת גלי צה”ל ללוד נאמדת בכ-60 מליון ₪, מהם 30 מליון ₪ שימומנו ממכירת הבניין והמתחם ההיסטורי ביפו אשר שימש את גל”צ, ו-30 מליון ₪ ממשרד האוצר.

שר האוצר משה כחלון אשר הגיע ללוד כדי להשתתף בטקס אבן פינה, הראשון בישראל בשיטת מחיר למשתכן, אמר בין היתר בדבריו: “העיר הזאת (לוד) תהיה עיר גדולה, העיר הזאת תהיה עיר חשובה, העיר הזאת תהיה עיר מרכזית, והעיר הזאת תהיה עיר אסטרטגית, ואנחנו כל כולנו מגויסים לטובת העיר לוד, בכל המובנים, כדי שיקרו כאן דברים”. לא רק אומר, אלא גם מתכוון.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ברך על ההחלטה, ומסר את תודתו לשרי הביטחון והאוצר, וכן למפקד גלי צה”ל, ירון דקל, שהמשיך כל העת לדבוק במטרה להעביר את גלי צה”ל ללוד. בעת ביקורו של שר הביטחון, הביע ירון דקל את נכונותו הגדולה להעביר את גלי צה”ל ללוד, תוך יצירת חיבור וקשר לעיר, בניית מגורי חיילי התחנה בעיר ודרישה למחויבות קהילתית מול תושבי העיר, ואף הציע “להתנות את הקבלה לגלי צה”ל כך ש-100 חיילים המשרתים בתחנה יעשו חונכות לנערים ונערות בלוד, פרויקט שהערך המוסף שלו הוא גדול”, הדגיש.

ראש העיר חזר וציין כי המדובר בבשורה אדירה לעיר לוד. “אם גלי צה”ל מדברים מהשטח, לוד זה השטח. מעבר גלי צה”ל ללוד יהווה אמצעי נוסף וחשוב לשיפור תדמיתה של לוד וכמהלך שיחזק את העיר חברתית וכלכלית”.יצוין כי השטח המיועד להקמת התחנה הינו צמוד לבניין העירייה ברח’ דני מס, אשר שימש בעבר את לשכת ראש העיר.