Site icon מקומונט לוד

אושר תקציב מיוחד לפיתוח השכונות הערביות בלוד

ההצבעה על אישור התכנית, נדחתה בשל התערבותו של ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, לאחר שפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה בהם שר האוצר משה כחלון והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, במחאה על כך שנפקד מקומן של הערים המעורבות מקבלת הטבות משמעותיות אלה, בהן העיר לוד. רק לאחר שראש העיר סיכם עמם כי יפעלו לקדם החלטת ממשלה עבור שיקום השכונות הערביות בלוד, החלה התכנית לתפוס תאוצה.

בשבוע שעבר אושרה התכנית הראשונית לפיה העיר לוד תקבל כ- 125 מיליון ש”ח לחומש הקרוב עבור האוכלוסייה הערבית בעיר. את מתווה התכנית שמע ראש העיר בפגישה שקיים עם השרה לשוויון חברתי, ח”כ גילה גמליאל, בהשתתפות עמיתיו ראשי הרשויות המעורבות מעכו, רמלה, נצרת עילית ומעלות תרשיחא.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “חובתה של מדינת ישראל להקצות את המשאבים ולהעניק תקציב מיוחד והטבות משמעותיות לערים מעורבות אשר נאנקות מזה שנים ארוכות תחת קשיים כלכליים כבדים בשכונות הערביות שבתחומן, היעדר פיתוח, תשתיות ירודות, ומנגד בנייה בלתי חוקית שהתפתחה למימדים מדאיגים”, אמר רביבו, “אף שבלוד אנו פועלים לשיפור איכות החיים במגזר הערבי ולקידום תהליכי תכנון של מיסוד ושיקום השכונות הערביות, אנו זקוקים לתקציבי ענק כדי לממש את התוכניות ולהעניק טיפול יסודי ושורשי לשיקום שכונות אלה”.

בפגישה עם השרה לשוויון חברתי חה”כ גילה גמליאל. באדיבות דוברות עירית לוד

ראש העיר ציין כי התכנית תעלה בחודשים הקרובים לאישור הממשלה. “אכן מדובר בתהליך היסטורי שלא קרה בחברה הערבית מאז קום המדינה והתוצרים שלו יובילו שתהיה פה חברה ערבית משכילה יותר שתזכה לאיכות חיים טובה יותר, נטולת פשע, סמים, ירי ושריפות. אני משוכנע שפתרון הבעיות הייחודיות במגזר הערבי בלוד ישפיעו לטובה על עתידה ופיתוחה של העיר ושל כל תושביה”.