Site icon מקומונט לוד

אחד-על-אחד: עם ברוך סילבר, מנהל אזור התעשייה הצפוני בלוד

תכירו את ברוך סילבר. נשוי לאורית, אב ל-3 בנות ובן ותושב לוד למעלה מ-12 שנים. בשנתיים האחרונות משמש סילבר כמנהל אזורי התעסוקה והעסקים בעיר מטעם עיריית לוד, וזאת לאחר מספר תפקידי ניהול במגזר השלישי והעסקי. אחד-על-אחד עם האנשים שמעצבים את העיר שלנו.

ברוך הבא, ברוך! ספר לקוראים קצת על התפקיד שלך:
תפקידי לתכלל את פעולות העירייה באזורי התעסוקה, ולהוות עבור בעלי העסקים כתובת לטיפול בצרכיהם בעיר, או במילים אחרות ONE STOP SHOP.

ברוך סילבר. צילום: באדיבות המצולם

אתה בעצם ה”שריף” של אזורי התעסוקה? איך נראה יום העבודה שלך?
יום העבודה שלי מגוון ומעניין מאוד. אני יכול למצוא את עצמי מתחיל את הבוקר בדיון בשטח לגבי מיקום של מכולת אשפה, לאחר מכן ללוות בעל עסק בקבלת היתר באגף ההנדסה, משם להמשיך לפגישת יעוץ עם יזם המעוניין להקים עסק חדש בעיר, פגישות מקצועיות בחברה הכלכלית בתחום התכנון העתידי ועוד ועוד.
בנוסף אני עוסק רבות בקידום תכניות לעידוד תעסוקה ועסקים בעיר, תכניות אלו נעשים בשיתוף משרדי ממשלה ואגפי העירייה השונים. אני מקיים סיורים רבים באזורי התעסוקה ובעסקים, בהם אני נהנה בעיקר במפגשים עם בעלי העסקים, ובעיקר בחשיפה לפוטנציאל עסקי הגדול ולאנשים המקסימים שיש לנו בעיר.

משהו חדש מתחיל באזורי התעשייה? עסקים חדשים בכלל רוצים להגיע ללוד?
בהחלט! זו מגמה שעולה ומתרחבת בשנים האחרונות וכתושב לוד היא ממש מרגשת אותי באופן אישי. העובדה שבשנים האחרונות פונים אליי יותר ויותר חברות ועסקים המעוניינים בקשר וחיבור לנעשה בעיר גם ברמה העסקית וגם ברמה החברתית-קהילתית, זה דבר יוצא דופן ומסב לי אושר גדול גם מבחינה מקצועית.

מה גורם לעסקים חדשים להגיע לעיר?
בחמש השנים האחרונות העיר לוד נמצאת בתנופת פיתוח אדירה. העובדה שסוף סוף, אחרי שנים רבות יש לעיר הנהגה מקומית קבועה ואכפתית שנבחרה על ידי התושבים, ולא כזו שהוצנחה כוועדה קרואה, יחד עם מליארדי השקלים שזורמים אל העיר כחלק מהסכמי הגג עליהם חתם ראש העיר, גורמים לעסקים הגדולים והקטנים להבין גם הם שלעיר לוד יש עתיד ורוד במיוחד. לדבריהם, הם חיכו זמן רב שיהיה עם מי לדבר, ואני שמח שזה קורה, ושמח עוד יותר להיות חלק מהשינוי המבורך.

משהו נוסף לסיכום?
עבודה רבה עוד לפנינו, ואני סמוך ובטוח שבזכות הגיבוי העצום שאני מקבל מראש העיר, מנכ”ל העירייה וחברי המועצה, יחד עם שיתוף הפעולה של מנהלי ועובדי העירייה, על כל אגפיה ומחלקותיה, העיר לוד עוד תגיע רחוק!

רוצים גם להופיע במדור? מכירים מישהו שיעניין את הקוראים? רוצים לספר לנו על העסק שלכם?
צרו קשר: 052-4400124