Site icon מקומונט לוד

אחזקת מעליות: תחזוקה שוטפת, שירות נקודתי ומקרי חירום

כל בניין הכולל מעלית או מעלית אקספרס נדרש בשירות ותחזוקה, בין אם באופן שוטף או במקרים נקודתיים.

כאשר המעלית בבניין מתוחזקת כיאות – כמות התקלות יורדת, הסיכוי לתקלים ומקרי חירום נמוך יותר, והעלויות המצטברות לאורך זמן גם הן פוחתות משמעותית. אך החשוב ביותר הוא כמובן ביטחונכם, שכן ככל מכשור מכני או אלקטרוני אחר – גם מעליות ומעליות אקספרס זקוקות לכוונון, טיפול ותחזוקה נכונים ושוטפים למניעת סיכונים והפתעות לא נעימות.

אחזקת מעליות עושים עם מומחים ולא לוקחים סיכונים מיותרים

במיוחד בימינו, כאשר המעליות הופכות לחכמות ומתוחכמות יותר, עבודה לא נכונה עלולה להוביל לסיכונים לנוסעים במעלית – גם אם לכאורה מדובר בעניין פשוט. לכן, לא כל בעל מקצוע טכני יכול או מורשה לעבוד בתחזוקת מעליות או לספק שירות תיקונים להן. הסיבה לכך גם קשורה בעובדה שמעליות נדרשות בבדיקות תקופתיות: אחזקת מעליות מקצועית היא מצריכה ידע טכני הן בתחום המעליות והן בדגם הספציפי של המעלית, ופעמים רבות השירות נפרס על פני נקודות טיפול מתחומי התמקצעות שונים:

תחזוקת מעליות (אילוסטרציה) צילום: pixabay

בשל מורכבויות אלו, חשוב לעבוד לא רק עם בעל מקצוע מיומן אלא חברה היכולה לתת מענה של צוות מקצועי שלם. בעלי מקצוע אשר מבינים ומכירים את המעלית מהדגם המדובר, את הדרישות הקשורות בתחזוקת מעליות באופן כללי ומבחינת החוק, ועם ניסיון רב ונצבר של פתרון בעיות מגוונות בתחום.

בין תחזוקת מעליות נכונה להפחתת תקלות ומצבי חירום

מעלית היא מכונה נעה עם חלקים נעים רבים, לכן ישנה שחיקה מעצם פעולתה, התעייפות החומר וחוזקו, התרופפות ברגים ומחברים, וכן שבירה ונזקים מצטברים גם אם רק מעצם פעולתה. אחזקה ותחזוקה נכונה של מעלית הבניין שלכם, אין זה רק עניין של חסכון בעלויות על תקלות עתידיות – אלא גם מניעה של סכנות ומצבי חירום אפשריים.

תוך תחזוקה שוטפת ומודעת, ניתן לזהות ולטפל בתקלות צפויות עוד טרם הן מתרחשות, לוודא כי המעלית מתופעלת בתצורה המיטבית לעבודתה, למנוע שחיקה ולהחליף חלקים שעבר זמנם, ועוד.  כך למעשה, ניתן למנוע תקלות משמעותיות, החלפה יקרה של חלקים ומנגנונים בשלמותם, וככל הניתן גם לנטרל מצבי חירום מסוכנים מבעוד מועד. שמרו על המעלית שלכם, וודאו שאתם משתמשים בבעלי מקצוע מומחים בתחום ובאופן שוטף.