Site icon מקומונט לוד

אחסון דירה – טיפים שכדאי לדעת

איבזור דירה לשביעות רצונכם לוקח הרבה זמן וכרוך בעלויות גבוהות. כאשר רוצים לעשות רילוקיישן או יוצאים לטיול משפחתי מסביב לעולם, ניתן לאחסן את החפצים, אבל יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שעושים את המהלך

בת אל ובן זוגה נולדו וגדלו בישראל וכל השנים הרגישו מאוד מחוברים לרגביה של המדינה. אחרי שנולדו להם שלוש בנות, הם נכנסו לשגרת חיים לוחצת, רכשו דירה, עבדו בעבודות קבועות, אבל כל העת הרגישו שיש חוויות מעבר לים שהם מחמיצים לאורך הדרך. “רן ואני לא טיפוסים שנעשה רילוקיישן ונקיים חיים במדינה אחרת”, אומרת בת אל. “שנינו מאוד פטריוטים, חשוב לנו שהילדות יספגו ערכים יהודיים וישראליים ומגורים מעבר לים לא עולים בקנה אחד עם תפיסות העולם שלנו. יחד עם זה, כאשר רן הציע שנעשה טיול משפחתי ארוך, פתאום כל הפאזל הסתדר”. 

בת אל ורן החליטו לעשות את זה וקנו כרטיס בכיוון אחד להם ולשלושת בנותיהם. “הכיוון הכללי היה מזרח”, אומרת בת אל. “מאוד רצינו לחוות מדינות כמו הפיליפינים, נפאל, תאילנד ועוד. מראש החלטנו שלא מחליטים שום דבר חוץ מנקודת הפתיחה ועוד מקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם בנקודת זמן כלשהי. היכולת לשחרר את התכנונים המוקדמים ואת הוודאות הוסיפה ממד של ריגוש לטיול. הבנות מיד התלהבו ולאט לאט התחלנו להיסגר על לוחות זמנים ליציאה ועל כל מיני עניינים טכניים שצריך היה לדאוג להם לקראת הנסיעה”. 

כאמור, בת אל ורן רכשו דירה ואת תכולתה היה צריך לאחסן. “המחשבה הייתה שחלק מהכסף לצרכים השוטפים שלנו יגיע משכירות שנקבל תמורת הדירה. יחד עם זאת, היו בדירה הרבה חפצים שלא רציתי שיהיו בשימוש של אנשים אחרים, ולכן ביררתי על אחסון דירה. פירוש הדבר שהוצאנו את החפצים שרצינו מהדירה ושכרנו שירותי אחסון דירה בהתאם לתקציב שעמד לרשותנו. לאחר שהחפצים הוצאו, הראינו את הדירה לספר שוכרים פוטנציאליים וסגרנו חוזה עם אחד מהם”.

כיוון שהחפצים שבת אל ורן איחסנו היו יקרים ללבה, היא דאגה לוודא שהחברה שבה בחרו אכן תשמור על החפצים. “אחסון דירה חשוב שייעשה דרך חברה אמינה בעלת ניסיון בתחום”, אומרת בת אל. “בנוסף, כדאי שהמחיר יהיה הוגן, שתהיה אחריות לדברים ולשירות וכן שהחפצים יאוחסנו במקום מתאים, לא כזה שסובל מנזילות בחורף או חשוף לשמש הקופחת בימות הקיץ. דבר חשוב מאוד הוא גם השירות שאתם מקבלים מהחברה. ודאו שיש נציג ספציפי שאיתו תהיו בקשר. אחרת כל עדכון שתרצו לעדכן עלול ליפול בין הכסאות”. 

אם כן, אחסון דירה הוא נושא שצריך לתת הרבה שקט נפשי. “בתחילת הטיול ביקשתי מידי פעם מההורים שלי לבדוק מה קורה עם החפצים. הם הרגיעו אותי שהכל בסדר ושאין מה לדאוג. לאט לאט שיחררתי ופשוט התחלתי ליהנות”.