Site icon מקומונט לוד

איחוד רשימות בגני אביב? “לא בקדנציה הקרובה”

מספר המועמדים המתיימרים לייצג בלעדית את תושבי גני אביב במועצת העיר הולך ומתרבה משבוע לשבוע ובכל שבוע שעובר מכריז על עצמו מועמד אחר כזה שיוביל לאיחוד על גבו – כשבפועל, לא איחוד ולא שיתופי פעולה. האם המאבקים הפוליטיים יפגעו בכוחה של השכונה במועצת העיר? המועמד לראשות העיר זאב אוריאל: “היו בעיקר דיבורים, ופחות מעשים וכוונות כנות”. יקותיאל: “נתקלתי במבוי סתום ואוזניים ערלות”.

גני אביב. צילום: אביחי טבק

גני אביב נחשבת כשכונה מגובשת וחזקה מבחינה פוליטית כבר זמן רב ואולי דווקא מסיבה זו מועמדים רבים, תושבי השכונה ואף כאלה שאינם, מציגים עצמם ללא הרף כ”נציגיה הבלעדיים”.

נדמה שאין מועמד או רשימה שלא מחפשים נציג אותנטי תושב השכונה כדי “לקשט” את רשימת המועדים לקראת הבחירות המקומיות ואולי בדרך זו להרוויח מספר קולות נוספים שיביאו אותו אל המנדט הנכסף.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

לפני מספר ימים פרסם המועמד למועצת העיר רפי יקותיאל, פוסט הקורא לכול המתמודדים “לנהל מערכת בחירות נקייה מעלבונות, אמירות פוגעניות ותקיפות מילוליות,” ובאופן כללי, “לנהל קמפיין נקי ולא אלים”.

אז מה המקור לפוסט?

בפוסט שפרסם הבוקר בפייסבוק המועמד לראשות העיר זאב אוריאל, גם הוא תושב גני אביב, הוא כותב אודות פרסומים שנפוצו בעיר, ככל הנראה מטעמו של יקותיאל, על ש”פיצוץ” ארע בשיחות החיבור בין רחל שפירו, זאב אוריאל ורפי יקותיאל, ועל החלטתו של זה האחרון בעקבות כך לרוץ ברשימה עצמאית, שהוא יעמוד בראשה.

בפוסט שפירסם אוריאל הוא מציג את הדברים קצת אחרת. הוא מאשר שאכן נעשו נסיונות גישור בין המועמדים השונים אך בפגישה בינם, שהתנהלה בחסות מתווך מוסכם ובאווירה נעימה, לא היתה כל התקדמות כבר בשל הרצון של כל אחד מהם שלא לוותר על מקומו הראשון ברשימה. לא “פיצוץ” ולא מחלוקת ערכית כלשהי אחרת.

ובינתיים, לפחות ארבע רשימות שונות מתכוונות להתמודד על קולות תושבי גני אביב, וזאת לבד מהמועמדים האחרים שיציבו הליכוד, הבית היהודי, ורשימות נוספות הפונות לציבור הרחב.

נראה שאנרגיה רבה, ובוודאי כספים עצומים, יירדו לטמיון במערכת הזאת שממש אינה בדרך להגיע לידי סיום.

מזאב אוריאל נמסר: “לצערי, בגני אביב היו בעיקר דיבורים על איחוד. מעט מאוד ניסיונות אמיתיים. הציבור מכיר בכוח האלקטורלי ובהשפעה על הבחירות של איחוד רשימות, אבל לפוליטיקה כנראה חוקים משלה. כל אחד מושך לכיוון אחר, יש כוחות מבחוץ שמכתיבים ובשורה התחתונה, אני מתקשה להאמין שאיחוד מוחלט יקרה בקדנציה הקרובה.
מי שנהנים מהפירוד הם כמובן כל אלה החוששים מרשימה מלוכדת. זכותם של אנשים לא לרצות את האיחוד אבל אני מצפה מהם להיות ישרים עם הציבור ולומר זאת בפה מלא. כלפיי חוץ אף אחד לא רוצה להיראות כמי שאינו משתף פעולה עם רעיון האיחוד. צריך לזכור שהבחירות הן על העיר לוד כולה ולא רק על גני אביב, לכן יש משתנים נוספים למשוואה. איחוד אמנם מבורך אך אינו ברור מאליו”

מרפי יקותיאל נמסר: “לאחר אין ספור נסיונות של המועמדים להרכיב רשימה אחת טובה ואיכותית מרחבי העיר. החלטתי
לכנס את המועמדים המובילים בגני אביב בכדי להרכיב רשימה טובה ואיכותית למען התושבים אך לצערי הרב נתקלתי במבוי סתום ואוזניים ערלות. בשל כך, החלטתי להקים רשימה עצמאית שתיקרא ״רשימת גני אביב״ ואצרף לשם תושבים איכפתיים שפעימת ליבם משקפת תנופה למען השכונה והעיר בפרט. בימים הקרובים אפרסם את הרשימה במלואה.”

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<