Site icon מקומונט לוד

איטום גגות – כך תעשו זאת בעצמכם

לקראת החורף חשוב לבדוק את איטום הגגות כדי לא לסבול בעונה הקרה והגשומה מנזילות, מהצפות קשות, מנזקי רכוש ותשתיות ומהיווצרות כתמי עובש ופטריות על הקירות והתקרה. אחת לשנה עליכם לבדוק את איטום גג הבניין כדי לאתר בעיות מראש ולטפל בהן בזמן ולפני הגשם. את איטום הגג אפשר לבצע לבד ובשיטות עשה זאת בעצמך, למרות שבדרך כלל עדיף להזמין חברה מקצועית המתמחה באיטום גגות.

איטום הגג לבד באמצעות חומרים איכותיים

הזמנת איטום גגות מקבלן איטום מוסמך נחשבת ליקרה ומאחר ויש חאפרים רבים בענף יתכן והעבודה לא תמיד תהיה איכותית. לכן, כדאי לדעת כי יש שיטות יעילות לאיטום הגג שאפשר לבצע לבד בעזרת כלי עבודה פשוטים יחסית. השיטות הפופולריות לאיטום גגות הן באמצעות יריעות ביטומניות, מריחת זפת וסיוד הגג, חומרי איטום מתנפחים וחומרי איטום על בסיס ביטומני או אקרילי.

בעבר היה נהוג לאטום את הגגות באמצעות מריחת זפת. זו שיטה ישנה ופחות מומלצת כיום. לאחר יישום הזפת יש להמתין לייבוש מלא ואז מיישמים שכבת סיד לבן כדי לבודד חום, את הסיד יש למרוח אחת לשנה.

כיום, מקובל לבצע איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות. את היריעות קונים בגלילים, אך היריעות אינן משתלבות היטב אם יש בגג תשתית מחומרים אקריליים. לכן, לפני שאתם בוחרים בשיטה זו או אחרת לאיטום הגג, עליכם לבדוק אילו תשתיות קיימות עכשיו וכדאי לבחור חומרי איטום המשתלבים היטב עם התשתית הקיימת. היריעות הביטומניות משתלבות היטב עם גג זפת.

גגות העיר בני ברק. צילום מסך: כאן11

כדאי לדעת כי יריעות ביטומניות נחשבות לפתרון העמיד ביותר לאיטום הגג, היריעות עמידות גם בתנאי אקלים קיצוניים והן עמידות בצורה יוצאת דופן בפני גשם, ברד, מכות וחבלות נוספות. בנוסף, היריעות מגיעות מהיצרן בצבע לבן, לכן לאחר התקנה נהירה ופשוטה שלהן על הגג אין צורך בפעולה נוספת כמו סיוד וצביעה.

את היריעות הביטומניות מיישמים על תשתית הגג לאחר ניקוי יסודי וייבוש, יש למרוח שכבת פרמייר מקשרת ולאחר מכן מניחים את היריעות ומלחימים אותן זו לזו כדי ליצור משטח אחיד ועמיד.

אפשר לבצע איטום בגג המבנה באמצעות חומרי איטום על בסיס צמנטי או אקרילי. יש להכין את החומר בהתאם להנחיות היצרן ולמרוח שכבה נדיבה על תשתית הגג לצורך איטום מלא ומושלם. חומרי איטום על בסיס אקרילי נחשבו עד לאחרונה לפחות איכותיים אך כיום יש חומרים איכותיים ועמידים גם בפני שלוליות הנקוות על הגג.

כאשר מחפשים חומר איטום לגג כדאי לפנות רק לחברה המתמחה באספקת חומרי וציוד לבנייה. כך אפשר לקבל הדרכה מקצועית לגבי שימוש נכון בחומר, לבחור היטב את חומרי ושיטת האיטום ולרכוש את כל הציוד הנדרש לעבודה במקום אחד.

חומרי איטום, חומרי בנייה וציוד מקצועי – מזמינים רק מחברת רוטנברג, החברה הוותיקה והמובילה בישראל לציוד ולחומרי בנייה.