Site icon מקומונט לוד

איך לבחור קבלן?

אם החלטתם לעשות פרויקט בניה גדול. לבנות את בית החלומות שלכם או לעשות פרויקט פינוי בינוי, או אולי החלטתם לעשות קניית דירה מקבלן על הנייר בעזרת עו”ד נדל”ן אתם עומדים בפני אתגר גדול. אתם עומדים להשקיע כספים רבים בפרויקט להשקיע הרבה זמן בפרויקט. וגם מבחינה נפשית זה מצב מאתגר. כמה שתתכננו יותר מראש ותעשו הכול בצורה נכונה ומתוכננת ככה הפרויקט ילך יותר חלק, ותעשו פחות שגיאות.

בחירת קבלן בחוכמה

אחת ההחלטות החשובות ביותר שאתם רוצים לקחת היא איזה קבלן בניה לקחת. אם תבחרו קבלן בניה טוב כל הפרויקט שלכם ילך על מי מנוחות והרבה כאב ראש וכעס יחסכו מכם. אם תדעו לבחור קבלן בניה בצורה חכמה תדעו שבחרתם בצורה החכמה ביותר. תוכלו ליהנות מהנכס החדש שלכם בהנאה רבה. דרך טובה מאוד לבחור קבלן בנין היא להסתמך על המלצות של אנשים שאתם מכירים. כדאי לבחור המלצות של אנשים שאתם מכירים היטב שממש עשו פרויקט בניה עם הקבלן שהם ממליצים לנו. לא כדאי להסתפק בהמלצה כללית. עדיף לשמוע בפירוט איך אותו אדם שממליץ לכם על הקבלן בנה את ביתו איך היה לו לעבוד עם אותו קבלן ולמה הוא חושב שכדאי לעבוד אתו. כדאי לקבל המלצות ממש מאנשים קרובים כמו בני משפחה או חברים קרובים שאתם סומכים עליהם.

להכיר היטב את הקבלן

אחרי שקיבלתם המלצות על אותו קבלן זה הזמן לפנות לקבלן וקודם כל ללמוד טוב מראש את כל היסטורית העבודה של אותו קבלן. זה אומר לבקש תיק עבודות. קבלנים הולכים היום עם חוברות של צילומים של העבודות שלהם ויש הרבה קבלנים שיש להם הרבה אתרים מושקעים שגם בהם אפשר לראות את העבודות שלהם וגם המלצות של עוד לקוחות שלהם. אבל היכולת המקצועית של הקבלן לא נובעת רק מעבודות יפות. גם הרגלי העבודה ואיכות שירות הקבלן חשובות. קבלן יכול להיות הכי מוכשר אבל אם לא יעמוד בלוח הזמנים של הפרויקט או פתאום חס וחלילה יעלם ולא ישלים את הפרויקט אתם יכולים להיכנס לצרה גדולה. לכן חשוב לדבר עם עוד ממליצים ולשמוע על הרגלי העבודה של הקבלן שאתם בוחרים. כמו כן אם מדובר בקבלן שמשפץ בניין במסגרת תמ”א 38, רצוי להיעזר בעו”ד לתמ”א 38 שילווה אתכם בתהליך מול הקבלן.