Site icon מקומונט לוד

איך להכין סופגניות טעימות ואווריריות?

סופגניות הן ככל הנראה המאכל האהוב ביותר מבין המאכלים המאפיינים את החגים בלוח השנה. אין מה לעשות, פחמימה מתוקה, ספוגה בשמן חם, יש משהו טוב מזה? בייחוד לאור העובדה כי חנוכה הוא חג חורפי, הרי שאי אפשר להמעיט בנחמה שיש באכילה של סופגניה מתוקה, בימי חורף קר.

אם גם לכם נמאס מהסופגניות מהקונדיטוריה או מהמכולת בשכונה ואם דווקא אתם רוצים להפוך את תהליך הכנת הסופגניות לפעילות המשלבת גם את עזרתם של הילדים, הרי שאנחנו כאן כדי לתת לכם כמה טיפים, לטיגון של סופגניות מושלמות לחנוכה, בהכנה ביתית. 

ראשית, הכינו את כל המצרכים מראש 

אפייה היא מלאכה מעט מורכבת, בייחוד אם אתם בוחרים לעשות אותה עם הילדים. בשביל שהבצק יצא מושלם והתערובת מדויקת, הכי חשוב זה להכין הכל לפני העבודה. למה? כי ככה תהיו בטוחים בכך שמדדתם את המרכיבים בסדר הנכון ולא שכחתם שום מרכיב בזמן הרכבת התערובת. שכן, בניגוד לבישול, בקונדיטוריה אין אפשרות לתקן את מה שכבר נעשה. ראש מסודר, שווה מתכון מנצח. גם אם תמצאו את עצמכם שוטפים עוד כמה כלים, מעבר למתוכנן. 

שנית, אל תוותרו על שלב ההתפחה במידת הצורך 

יש כמה סוגים של מתכונים עבור סופגניות לחנוכה. יש את הסופגניות העשויות מבצק שלא דורש תפיחה אבל הסופגניות המסורתיות, המוכרות לכולנו, בהחלט צריכות לתפוח לפני שנכניס אותן לשמן. אנחנו יודעים, הזמן דוחק והאורחים בדלת. אבל, אם רוצים להצליח להכין סופגניות אווריריות וטעימות, אין שום דרך אחרת מלבד להמתין את זמן ההתפחה הרשום במתכון. אגב, התפחה צריכה להיעשות בחדר חמים, משום שלא פעם, נכין סופגניות במזג אוויר חורפי, אפשר להדליק את תנור האפיה במטבח לחום של 40 מעלות ולהשאיר את הקערה עם הבצק, ליד דלת פתוחה של התנור,  עטופה במגבת נקייה. 

קרדיט : pixabay

וודאו כי יש לכם מה שצריך בשביל לטגן את הסופגניות 

הטיגון הוא המרכיב החשוב ביותר בעבודה. המטרה היא להכין סופגניות רכות מבפנים וקריספיות מבחוץ. בשביל זה, הכי טוב זה להיעזר במדחום לבישול, פשוט, כזה שאפשר למצוא באינטרנט או בחנויות למוצרי אפייה. הטמפרטורה הנכונה לטיגון סופגניות היא 160 מעלות ועד 170 מעלות סלציוס בלבד. בכל פעם, טגנו שלוש עד ארבע סופגניות לכל היותר ולפני כל שלב בטיגון, וודאו כי השמן לא התחמם יתר על המידה. בנוסף, שימו לב כי יש לכם את כל מה שאתם צריכים לידכם, כך לא תשאירו אף סופגניה להיטגן יותר מדי, בשמן חם. 

הניחו את הסופגניות על רשת טיגון בתום התהליך 

נייר סופג הוא בדרך כלל הפתרון הנוח לספיגה של השמן המטפטף מהסופגניה הטרייה, אבל, חשוב לדעת כי לא פעם הוא זה שהורס את מידת העסיסיות של הסופגניה. הפתרון הטוב ביותר זה להניח רשת טיגון, על תבנית אפייה. כך השמן יטפטף למטה והסופגניה תיוותר קריספית כמו שצריך. 

תנו לעצמם ‘להשתגע’ עם התוספות 

ממרח בטעם פיסטוק או ממרח בטעם שוקולד לבן, לחתוך פירות ולהניח על הסופגניה, סוכריות צבעוניות או נשיקות עשויות סוכר. מי אמר שסופגניה צריכה להיות רק כזו המלאה בריבה? דווקא אם אתם יוצרים סופגניות בבית ורוצים לשלב את הילדים, אפשר לבחור סוגים שונים של מטבלים ולתת לילדים לבחור להרכיב עבור עצמם סופגניה מנצחת. 

למתכונים נוספים שמכינים בכמה דקות, אנחנו מציעים לכם להתבונן באתר שלנו.