Site icon מקומונט לוד

איך לתבוע דמי תאונה?   

יש סוגים שונים של תאונות חלילה, יש תאונות שקורות בעבודה יש תאונות שקורות בבית או בחוץ,  בחלק מהתאונות האלה אפשר להגיש תביעת דמי תאונה. אז איך מגישים תביעת דמי תאונה? האם דמי תאונה מגישים על פגיעה בעבודה? מה הם דמי תאונה? מה הגובה של דמי תאונה? האם עורך דין נזיקין מומלץ יכול לעזור?  אם קרתה לכם חלילה תאונה יש לכם בוודאי שאלות רבות.

מי מקבל דמי תאונה

דמי תאונה מקבל מי שאיבד את יכולת התפקוד שלו בגלל תאונה. לא מדובר על תאונת דרכים או על תאונת עבודה. זה לא עבור פגיעה בעבודה. כי על תאונות כאלה ניתן לקבל פיצוי בדרך שונה. את דמי תאונה מקבלים מהביטוח הלאומי ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין נזיקין מומלץ.  בדרך כלל מקבלים דמי תאונה עד שלושה חודשים בשנה .אי אפשר לקבל יותר מזה. לא רק מי שעובד זכאי לדמי תאונה גם מי שאינו עובד אפילו עקרות בית. יקבלו דמי תאונה. אבל גובה של הסכום שמקבלים תלו ביכולת ההשתכרות של מי שנפגע בזמן שקרתה לו תאונה וזאת עד 1000 שקל ביום.

מה הפרוצדורה לקבלת דמי תאונה?

יש טופס מיוחד לדמי תאונה. תאונה מוגדרת כמקרה שקרה פתאום ובו משהו חיצוני גרם לנפגע לפגיעה פיזית וזה גרם לנפגעים לאבד את יכולת התפקוד שלהם. למשל עובד שנפל בבית לא בעבודה ושבר את הרגל הוא לא יקבל תאונת עבודה כי זה לא פגיעה בעבודה למרות הוא בין אדם שעובד אבל עכשיו בגלל שנפל בבית הוא לא יכול לעבוד. אז לא יקבל פיצוי מתוקף העבודה שלו כי זה לא תאונת עבודה אבל הוא יהיה זכאי לדמי פגיעה. דמי פגיעה יחושבו לפי יכולת ההשתכרות שלו במהלך הפגיעה. לא רק מי שעובד יקבל דמי פגיעה.  גם עקרת בית שנפלה חלילה במדרגות בבית שלה תהיה זכאית לדמי פגיעה למרות שהיא לא עובדת. הסכום שתקבל יהיה נמוך יותר ממי שעובד אבל עדיין היא תקבל פיצוי. ההמלצה החשובה ביותר היא להתייעץ עם עורך דין נזיקין טוב כדי באמת למצות את כלל הזכויות שלכם.