Site icon מקומונט לוד

אילו סוגים של ביטוחים לדירה יש?

ביטוח דירה הוא מונח כולל אשר יכול להכיל בתוכו מספר שונה של סוגי ביטוחי דירה. ביטוח דירה הוא מצרך בסיסי שעל כל בעל דירה להחזיק בו מכיוון שכולנו יודעים מהם כמה שווה מבנה היום וכמה קשה לרכוש אחד. כיום יש חברות רבות אשר מציעות ביטוח דירה, לכל חברה יש את ההטבות שלה, אך רק המחירים יהיו די זהים. הבחירה צריכה להיעשות לא בשל המחיר, אלא בשל השירות אשר מציעה החברה.

ביטוח מבנה

ביטוח מבנה הוא הביטוח הנפוץ ביותר בקרב תושבי ישראל, ביטוח זה למעשה מעניק לנו ביטוח כמעט כולל למבנה הדירה. ביטוח מבנה הוא למעשה הביטוח אשר שומר על כל כותלי הבית (לא כולל חצר הבית).
לא מדובר רק על קירות הבית אלא גם על כל לקות אשר יכולה לעלות בבית מבחינת תשתיות, תקרה, צנרת, חשמל ועוד… אז למה בעצם צריך לשמור על הבית מהבחינה הזאת? עלויות תיקון בבית יכולות להגיע לסכומי עתק, במיוחד כאשר מדובר על תשתיות וצנרת, בעזרת ביטוח זה תוכלו לחסוך אלפי שקלים. מבעד לכך, ביטוח זה גם מכסה אתכם מבחינת נזקי טבע, שריפות ועוד…

ביטוח תכולה

ביטוח תכולה שונה מביטוח מבנה, לרוב אותם אנשים אשר יבחרו בביטוח מבנה גם ירצו להוסיף ביטוח תכולה. חברות הביטוח מציעות מסלולים הכוללים אשר שני הביטוחים בתוך ביטוח דירה אחד. ביטוח תכולה כשמו כן הוא, ביטוח אשר מכסה את תכולת הבית ולא את המבנה עצמו. כאשר יש לכם פריטים בבית אשר יש להם ערך רב, לא רק כספי אלא סנטימנטלי, ביטוח זה נועד בכדי להגן עליהם.

צילום: depositphotos

ביטוח זה מכסה פריטים כמו: כלי רכב ממונעים, תעודות, כרטיסי טיסה, פריטים עסקיים ועוד… במקרה בו הביטוח אינו מכסה חלק מהפריטים אשר תרצו שיהיו תחת הביטוח עליכם יהיה לציין זאת בפני חברת הביטוח.

ביטוח צד ג

ביטוח צד ג הינו ביטוח דירה פחות פופולרי אך חשוב לא פחות מיתר ביטוחי הדירות אשר ציינו לעיל. ביטוח זה הינו ביטוח אשר נועד להגן מפני נזקים אשר נגרמו כתוצאה מפגיעה בנכס שלכם מצד המבקרים, במקרה כזה גם יכול המבקר להגיש תביעה כנגדכם במקרה בו נפגע. ביטוח צד ג מכסה אתכם מפני תביעות, לכן בתי עסק רבים, בתי ספר ועוד בוחרים בביטוח זה. חשוב להדגיש, ביטוח צד ג אינו תקף כלפי מי שמתגורר בדירה או עובד באותו מבנה.

בחרו חכם

מלבד לסוגי ביטוחים אלו תוכלו למצוא דילים נוספים אצל חברות כאלה ואחרות, הבחירה שלכם צריכה להיות חכמה ומותאמת אל האופי שלכם, שווי הדירה וכד’. כאמור, ביטוח מבנה הוא הביטוח החשוב ביותר, ביטוח אשר חוסך לכם הון עתק, לכן חשוב שלא לפסוח עליו. גם ביטוח תכולה חשוב לא פחות, ולכן החברות מציעות דיל משותף בין ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח צד ג הוא ביטוח יותר “נדיר” לשימוש, ולכן הבחירה בו צריכה להיות בהתאם אליכם.