Site icon מקומונט לוד

איפה בעולם תוכלו לגעת בהיסטוריה בת יותר מאלף שנים?

שערי מקדשים שבנויים על הים שההגעה אליהם תלויה בגאות ובשפל, מוזיאון עם פסלים הפזורים בתוך יערות עם נציגות של אמן ישראלי ומוזיאון האדצ’י עם גן אשר זכה במקום הראשון ביופיו ע”י היפנים-מסלול של קרוז/טיול ליפן בזווית קצת אחרת

שרית מאייר, מדריכת טיולים ותיקה בחברת ”קרוז תור”, 32 שנים במקצוע מתמחה בנושא יפן ממליצה על קרוז ייחודי ליפן ולדרום קוריאה הכולל ביקור ב: קיוטו, ”אי מיאג’ימה-אי המקדשים”, מוזיאון האדצ’י, טוקיו, והקונה כאשר בסיורים אפשר לראות גנים יפים ומרהיבים חבויים מע, מוזיאונים עם פסלים המפוזרים ביערות ושערים קדושים על המים אליהם אפשר להגיע לפי הגאות והשפל.

“בקיוטו ניתן לראות למעשה את עיר הבירה העתיקה של יפן, מעל 1100 שנים שקיוטו הייתה עיר הבירה של יפן ולכן היא גם מה שנקרא מרכז התרבות היפנית שנשמר בצורה יוצאת מן הכלל.” כך מספרת שרית מאייר, מדריכת טיולים בחברת קרוז תור וטכנאית שיניים בהשכלתה הנוספת.” ומוסיפה כי “יש בה הרבה מאוד מקדשים שנשמרו במהלך השנים וגם חלק מהבתים עדיין נותרו על תילן במספר רובעים, והם למעשה מספרים את הסיפור המסורתי העתיק של יפן.”

קיוטו בלילה. צילום: שרית מאייר, קרוז תור

המקדשים היפנים שאנחנו רואים בקרוז הם לא רק מקדשים דתיים אלא גם מקדשים תרבותיים כאשר לכל מקדש יש גם גן יפני מסורתי משלו והוא כמו תמיד שונה מהאחר. בנוסף, בקיוטו, ניתן לבקר ”בדרך הפילוסופים” ולחזות בפריחת גן הדובדבן שזו היא דרך מרתקת בה יש עצי דובדבן ששתולים לאורך תעלת מים. בנוסף עם הקרוז אנחנו מגיעים לסאקה אימינטו, אזור שממנו אנחנו יוצאים לראות את הגן יוצא דופן ביפן שנקרא ”מוזיאון אדצ’י” זהו למעשה גן שאפשר להשקיף עליו מתוך מוזיאון באזור והוא קיבל מטעם היפנים את המקום הראשון מכל הגנים ביפן בשל יופיו!

אל הגן שנבנה על ידי איש פרטי ניתן להגיע אך ורק בקרוז. לאחר מכן אנחנו מבקרים במוזיאון הקונה שנקרא ביפן ”קישוטים ביער” כי כל המוצגים בו מפוזרים בשטח הפתוח בעיר בדגש על כל מיני פסלים מכל העולם ויש שם גם כמובן נציגות של פסל ישראלי.(וזה סוד) כמו כן אנחנו מגיעים לאי מיאג’ימה המכונה ”אי המקדשים” כאשר מגיעים אליו דרך מעבורת מהירושימה, זהו מקדש שבנוי על המים בעזרת קלנסואות ובאי הזה רואים את השפל ואת הגאות בצורה מאוד חדה כך שבזמן הגאות אפשר לראות את המים מגיעים עד רצפת המקדש ובזמן השפל אפשר ממש לרדת על החוף וללכת לכיוון השער היפני הגדול שנקרא ”טור-יי”.

כשכל ההיי לייט של יפן זה לראות תרבות שונה עם חשיבה שונה וייחודית שאין שני לה בעולם, החשיבה של היפנים היא שונה מכל מה שאנחנו חושבים, אם אתמצת את זה בדוגמא אז ביפן, כשאתה הולך לשירותים אתה צריך ללכת עם מצלמה – זה משהו שהוא לא הגיוני ולא נורמלי אבל עדיין מהמם כי היופי וההתייחסות ביפן לדברים הקטנים היא הייחודית שבה.”

זוג יפני בלבוש מסורתי. צילום: שרית מאייר, קרוז תור