Site icon מקומונט לוד

איפה כדאי לקנות – במכולת או בסופרמרקט?

אם כבר יצאתם מהבית כדי לעשות קניות, עומדת בפניכם ההתלבטות המסורתית בין המכולת והסופר. רוצים לדעת מה עדיף ואיך להפוך כל חיסרון ליתרון? הנה המדריך המלא

יוקר המחיה מושפע בין היתר מהמקום שבו אנחנו עושים קניות לבית. בניגוד לאופנה ומותרות, את מוצרי הצריכה חשוב מאוד לקנות במקום שמספק עבורנו תנאים אופטימאליים. עם זאת, התנאים וסדר העדיפויות משתנים בין אחד לשני וצריך גם להביא בחשבון את ההבדל בין מוצרי מכולת בחנות פיזית או סופרמרקט לבין רכישות אונליין.

אבל אם כבר בחרתם לצאת מהבית כדי לראות מקרוב את הפירות, הירקות והגבינות, ההתלבטות הרלוונטית תהיה בין מכולת וסופרמרקט. כמו תמיד, לכל אפשרות יתרונות וחסרונות אחרים וכדאי להכיר אותם. על בסיס המידע הזה, אפשר גם להתאים את חווית הקניות לסדר העדיפויות האישי ולמסגרת התקציב.

מכולת: זמינות תמורת מחיר

המכולת בדרך כלל יקרה יותר כי היא עובדת יותר שעות ונגישה עבורכם במרחק הליכה מהבית. אם יש לכם מכולת שכונתית, אתם לא אמורים להיות מופתעים למצוא שם בדיוק את אותם מוצרים מהסופר – רק במחיר של 10%-15% יותר. מצד שני, קחו בחשבון שנוח להגיע למכולת, שלא צריך לנסוע ברכב על מנת להשלים פערים ברשימת הקניות ושעם הזמן גם המוכר יכיר אתכם כדי לאפשר קניות בהקפה.

צילום: Pexels

במילים אחרות, המכולת מתאימה למי שהזמן שלו חשוב יותר מהפוטנציאל לחסוך כמה עשרות שקלים בכל קניה. בנוסף, מכולת היא פתרון אידיאלי להשלמת חוסרים כמו למשל בדרך חזרה מהעבודה, בשעות הערב או בטיול עם הכלב. במכולת אתם תשלמו יותר, אבל זה המחיר של הנוחות.

סופרמרקט: מיועד לקניות גדולות

ככל שרשימת הקניות תהיה ארוכה וגדולה יותר, כך יבלטו גם היתרונות של סופרמרקט. בסופו של דבר, הסופרמרקט הומצא על מנת לאפשר לכם לקנות את כל מה שהבית, המשפחה או הילדים צריכים – תחת קורת גג אחת.

אז נכון, הסופר עלול להיות עמוס וגם החיפוש אחר חניה הוא לא תענוג גדול. לזה יש להוסיף את הלחץ על הקופות, את העמידה בתור ואת התחושה של בלבול בין המדפים. מנגד, בקניות גדולות אתם יכולים לחסוך עשרות אחוזים בלי להתפשר על סוג הפריטים המועדפים או על טריות הפירות והירקות.

מה לגבי השילוב בין מכולת וסופר?

האמת היא שרוב האנשים בוחרים כיום לפזר את חווית הקניות שלהם בין המוקדים השונים. בעוד קניות של פעם בחודש אנחנו עושים באינטרנט, קניות של פעם בשבוע נשארות בגזרת הסופרמרקט וקניות יום יומיות שמורות למכולת.

לבסוף, כדאי לזכור שגם בחנויות הנוחות המפוזרות ברחבי הארץ אפשר למצוא כמה מוצרים שווים לקנייה מיידית. אז אם אחרי כל זה עוד חסר לכם משהו במקרר, הנה הפתרון שחיפשתם ודרך מצוינת לחסוך זמן וכסף.