Site icon מקומונט לוד

אלופים: קבוצת הקטרגל של ביה”ס “גני יער” בלוד זכתה בטורניר מחוזי

קבוצת הכדורגל של בית הספר “גני יער” מלוד זכתה בגביע טורניר אזורי בקטרגל, בו השתתפו 56 קבוצות מבתי ספר מכל אזור השפלה. בשחזור מדויק של גמר המונדיאל, גברה הקבוצה מלוד על קבוצת “דרכא רות” מגדרה בפנדלים, לאחר 2:2 דרמטי בתום הזמן החוקי.

בדרך לגמר, גברה הקבוצה בין היתר על נבחרות מראשל”צ, רחובות וחבל מודיעין. המורה לחינוך גופני המאמן את הקבוצה, וודג’ זבדיה: “יותר מההישג הספורטיבי, אני מאושר מההישג החינוכי והערכי של השחקנים. תודה לעיריית לוד ולאגף הספורט, שתומכים ומאפשרים לנו להגיע להישגים משמעותיים, המביאים כבוד גדול לעיר לוד” * מנהלת ביה”ס ענת אסף: “אני גאה באלופים שלנו. ברכות לכדורגלנים הצעירים והמוכשרים על ההישג המרשים שהוסיף לביה”ס גני יער ולעיר לוד המון כבוד וגאווה”.

ביום שני השבוע, הסתיים טורניר קטרגל מחוזי שמארגנת מדי שנה “התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל”. בטורניר היוקרתי השתתפו נבחרות המורכבות מתלמידי כיתות ז’ ו-ח’ מ-56 קבוצות בתי ספר, מכל אזור השפלה: רחובות, ראשון לציון, רמלה, נס ציונה, באר יעקב, חבל מודיעין ועוד. את לוד ייצגה קבוצת הקטרגל של בית ספר “גני יער”. בעוד “גני יער” הנו בית ספר יסודי, כל שאר הקבוצות שהשתתפו בטורניר מגיעות מחטיבות ביניים, מה שמקנה להן יתרון משמעותי. למרות זאת, הצליחו חניכיו של המורה והמאמן, וודג’ זבדיה, לנצח במשחקי חצי הגמר והגמר, ולהניף את הגביע בתום טורניר מאתגר ומתיש.

כאמור, הדרך לגביע הייתה ארוכה וקשה. בתחילת הטורניר חולקו 56 הקבוצות ל-14 בתים, שבכל אחד מהם 4 קבוצות. הקבוצה הראשונה מכל בית עברה לשלב הבא. בשלב שמינית הגמר, הביסה קבוצת “גני יער” את קבוצת תיכון “אליעזר בן יהודה” מנס ציונה בתוצאה 5 : 1. ברבע הגמר פגשה קבוצת “גני יער” את קבוצת “מקיף ט'” מראשל”צ, וגברה עליה בתוצאה 2: 0. בחצי הגמר, התנהל מאבק עיקש מול שחקני “מקיף י”ב” מראשל”צ, שהסתיים בתוצאה 1:1. אחרי הסבב הראשון של הפנדלים, בוצעה החלפת שוערים. אליה יונאיב נכנס לשער, ובהצלת פנדל מרהיבה העניק את ההעפלה לגמר לחבריו לקבוצה.

שחקני קבוצת ביהס גני יער חוגגים את הזכייה בגביע עם ירון זרד ויעקב הלל

משחק הגמר, שהתקיים בראשון לציון, נגד תיכון “דרכא רות” מגדרה, היה שחזור מדויק של גמר המונדיאל שהתקיים בחודש שעבר. בתום הזמן החוקי של המשחק הדרמטי, הורה לוח התוצאות על שוויון 2:2. הופעה הרואית של השוער וביצוע מושלם של הפנדלים, הביאו לניצחון הקבוצה מלוד, שהניפה את הגביע לעיניהם של מנהל מחלקת הספורט, ירון זרד, ויעקב הלל, רכז פרויקטים באגף הספורט, שהגיעו לעודד מקרוב.

במשחקי הטורניר, השתתפו מכל קבוצה 4 שחקנים ושוער, אבל המאמן וודג’ דאג שכל תשעת שחקני סגל קבוצת “גני יער” ייקחו חלק במשחקים. “אף אחד לא נשאר אצלי על הספסל”, אומר המאמן. ואלו שמות האלופים: אליה יונאיב, לירז יונאיב, יאיר רונן, אורון שרעבי, אמיר אלוקוב, אורי סרוסי, מור ברכה ונהוראי אברהם.

מאמן הקבוצה, וודג’ זבדיה, משמש כמורה לחינוך גופני בבית הספר “גני יער” מזה 7 שנים. לפני 4 שנים הוא זכה עם קבוצת בית הספר בטורניר עירוני, שבו השתתפו 12 קבוצות של בתי ספר מלוד. וודג’ היה בעברו אצן אולימפי שהגיע למקום 31 במרתון של אליפות העולם באתלטיקה, שהתקיימה בשנת 2007 באוסקה, יפן. בתום הטורניר הוא שיבח את חניכיו, ואמר: “גני יער הייתה על המפה, ואנחנו נשארים על המפה. יותר מאשר אני מאושר מהגביע, אני שמח על ההישג החינוכי והערכי ועל הדרך. כתלמידי בית ספר יסודי, לא היה קל להתמודד מול קבוצות שמגיעות מתיכונים, בהן התלמידים מרגישים בוגרים יותר. אבל הרוח, השיתוף, הערבות ההדדית, הקבוצתיות והמחויבות של השחקנים שלנו ניצחה בסופו של דבר. ההצלחה מביאה לידי ביטוי את שיתוף הפעולה של ההורים, התלמידים והצוות בפעילויות בית הספר, הספורט משמש כלי לצמצום פערים ולחיזוק ערכים חינוכיים  וחברתיים. אני גאה להיות חלק  בקידום הספורט בבית הספר גני יער. תודה למנהלת ענת אסף, ולסגניתה רויטל קבלה, שפועלת מאחורי הקלעים להצלחת הקבוצה. תודה מיוחדת לאגף הספורט, שהעניק לנו שובר לרכישת ציוד ספורט ומספק לנו את התנאים האולטימטיביים להצלחה”. ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, ומנהלת בית הספר, ענת אסף, היו בין הראשונים שהתקשרו לברך את הקבוצה על ההישג האדיר, שמביא כבוד רב לעיר לוד.

“אני גאה באלופים שלנו שהוסיפו לביה”ס גני יער ולעיר לוד המון כבוד וגאווה” אמרה ענת אסף, מנהלת ביה”ס, “ברכות לכדורגלנים הצעירים והמוכשרים על ההישג המרשים, תוצר של עבודה קשה ושעות של אימונים בעקביות ובהתמדה. בביה”ס אנחנו מעודדים הישגיות ומצוינות הן בלימודים והן בספורט יחד עם חינוך להתנהגות ערכית – חברתית, תכונות שקיימות באלופים שלנו ואני מאחלת להם המשך הצלחה”.