Site icon מקומונט לוד

אשת ראש העיר זעקה בפוסט: “תעצרו את ההסתה הפרועה כנגד בעלי”

בצל הפרעות שאירעו בשבוע האחרון בעיר לוד והעמידה האיתנה של ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו מול הפורעים והגיבוי המלא לכוחות הביטחון הפועלים בעיר, קיבל ראש העיר אין ספור דברי הסתה ואיומים על חייו, ועל בני משפחתו. לאור זאת, הוגדר ראש העיר כמאוים בדרגה 6, הגבוהה ביותר, מאבטח הוצב בכניסה לביתו ומאבטח נוסף צמוד אליו בכל שעות היממה.

בעקבות האיומים והנאצות נגד בעלה, פרסמה יקירה רביבו, רעייתו של ראש העיר, אשת חינוך מוערכת אשר משמשת כמחנכת בבית הספר גני יער, וכתבה באופן נדיר לגמרי פוסט מרגש בפייסבוק האישי שלה, בו שיתפה את תושבי לוד ואזרחי ישראל, במה שעובר עליה ועל משפחתה, ובפרט על בעלה בקריאה להפסת ההסתה ולהרגעת הרוחות.

“איני כזו”, פותחת יקירה בדבריה, “אבל השורות הבאות עוסקות בדיני נפשות ואני זועקת בקריאה נרגשת לתושבינו היקרים מהמגזר הערבי בלוד להפסיק את ההסתה הפרועה כנגד בעלי ראש העיר יאיר רביבו. אם זה לא ייעצר כאן ועכשיו זה יהיה מאוחר מידי!!! אנו מקבלים מאות איומים ביום ברשתות החברתיות, בטלפונים ובקריאות ברחוב שקוראות לפגוע בבעלי. תפסיקו, זה מסוכן!”.

“ועל מה? על ההשקעה המטורפת במאות מיליונים במגזר הערבי, על הקפצת החינוך הערבי 10 רמות קדימה, על כבישים חדשים, מתנ”סים הכי יפים בארץ, תיכונים שנראים כמו בית מלון ועל אירועים שלא נופלים מחגיגות יום העצמאות.?? אז על מה ההסתה הזו?? את הכל יאיר נותן באהבה, כי כזה הוא יאיר: רגיש, אוהב אדם וסובלן. ככה הוא חונך, והוא ימשיך להעניק למרות הכל”.

יקירה ויאיר רביבו. “לעצור את ההסתה הפרועה”.

יקירה יצאה להגנת בעלה וכתבה, “אם יש משהו שרחוק ממנו שמיים וארץ זו המילה גזען שאתם מרבים להשתמש בה. אין חג שיאיר לא מקליט ברכה בערבית, אין תושב ערבי, כמו כל תושב בעיר, שירשום הודעה ולא יקבל מענה גם אם זה ב3 לפנות בוקר. בשנים האחרונות סיפר לי יאיר על מאות פגישות עם קמיניץ להסדיר את הבנייה הבלתי חוקית שבנו פה עשרות שנים ולאף אחד לא היה אכפת. המגזר הערבי קרוב מתמיד לזכות לבנות את ביתו באופן חוקי ומכובד. ככה צריך להיות. זו תפיסת עולם ברורה אצלו: העיר לא תתקדם, אם המגזר הערבי לא יתקדם”.

וכך היא ממשיכה: “וכן, יאיר הוא מנהיג שמשמיע קול ברור בשעה שרוב ההנהגה המקומית והארצית, היהודית והערבית, חוששים להשמיע: שנים שהוא נלחם בפשיעה הגואה בחברה הערבית, באיסוף הנשק הלא חוקי, בנקמות הדם, ברצח נשים. את הכל הוא עושה כדי לדאוג בראש ובראשונה לביטחון התושבים הערבים החוששים לדבר, חוששים להתלונן. והאמינו לי כי נחשפתי לאלפי תושבים נהדרים מהמגזר הערבי שאומרים ליאיר תודה, מה שאתה עושה אף אחד לא יעשה למעננו. אבל יש פה מיעוט קיצוני מגובה בכמה אימאמים שרק מסיתים”.

לסיום היא זועקת: “ואני שואלת איפה המשטרה? איפה השב”כ? עשרות פעמים יאיר הגיש תלונות כנגד מסיתים וכולם נסגרו. אני דורשת מהאחראים במשטרה ובשב”כ לעצור מיד כל מי שקורא לפגוע בבעלי. הכתובת היא על הקיר באותיות ענקיות. מתנצלת שהדברים נרשמו בסערת רגשות ובעזרת השם שנחזור לימים שקטים”.