Site icon מקומונט לוד

באילו מקרים מטפלים חוקרים פרטיים?

חוקרים פרטיים מטפלים במשימות שאינן מטופלות על ידי אנשי מקצוע אחרים, משימות שהן חיוניות ומהוות לעתים חלק מהמערכת המשפטית. במאמר זה נתמקד בכמה מהמקרים הנפוצים ביותר, המטופלים על ידי חוקרים פרטיים.

קרדיט PIXABAY

בדיקות רקע

חקירות ובדיקות רקע הם חלק מרשימת המשימות של החוקר הפרטי. שירות זו כולל בדיקת ההיסטוריה האישית של מישהו, כמו:

בדיקות רקע נדרשות לעתים קרובות על ידי מעסיקים המבקשים לבדוק מועמדים פוטנציאליים, או בעלי בתים שרוצים לבדוק שוכרים פוטנציאליים. לפעמים, אדם מבקש לערוך בדיקות רקע על בת זוגו, כדי להבטיח שאין שום שלדים בארון.

מעקבים

מעקבים הם אחת הסיבות הנפוצות בגינן אנשים שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי. למשל, לפעמים לקוחה מבקשת שהחוקר יעקוב אחר מישהו שמטריד אותה, כמו בן זוג מתעלל או מטרידן שעוקב אחריה ללא הרף.

מעקבים משמשים גם לחקירות אזרחיות, בדרך כלל כאשר חברות ביטוח מבקשות להשיג ראיות הקשורות לתאונות ולפציעות חמורות. בקיצור, בין אם זו קשורה לתביעת פיצויים של עובד, להונאה תאגידית או לבגידה רומנטית, חוקרים פרטיים עסוקים בעבודות מעקב רבות.

ענייני משפחה

אנשים מבקשים סיוע של חוקרים פרטים לעניינים משפחתיים פרטיים. לדוגמה, חוקר פרטי יכול:

חקירות של חוסר נאמנות

חוקרים פרטיים עוזרים באופן שגרתי לבני זוג שחושדים בחוסר נאמנות ובבגידה. אנשים פונים לחוקר פרטי כי הם לא יודעים אם בן הזוג שלהם בוגד בהם או לא, והם מעדיפים להטיל את המשימה על אדם אובייקטיבי שיוכל לגלות את האמת. החוקר הפרטי יכול לחקור ולקבוע אם אכן קיימת בגידה, מבלי לערב בשיפוט שלו רגשות.

בגידה היא פעולה שקשה להשלים עמה. לפעמים אנשים צריכים להיות עדים בעצמם למקרה הבגידה, כדי להפנים שזה אכן קורה. הצד הבוגד עשוי לחזור ולומר שוב ושוב ששום דבר לא קרה, רק כדי שהצד השני יגלה אחר כך שזה פשוט שקר. חוקר פרטי יכול לאמת את המצב, ולקבוע אם התרחשה בגידה או לא.

חקירות אחרות

חוקרים פרטיים עוסקים במגוון חקירות אחרות. לפעמים הם חוקרים מטעם סוכני ביטוח המספקים ביטוחי חיים, או מבטחים רכבים ודירות. חוקר פרטי יכולים למצוא מידע שאחרים לא יגלו לעולם, כולל עדויות להונאת ביטוח, או עדויות לכך שאדם מנסה לחבל בשותף העסקי שלו.