Site icon מקומונט לוד

בגלל הבדיקות? עלייה חריגה במספר חולי הקורונה בלוד

מנתונים שמפרסם הבוקר משרד הבריאות עולה כי בעיר לוד ישנם 75 חולי קורונה מאומתים. נתון זה מהווה קפיצה גדולה בנתונים המראים על קצב הדבקה ממוצע גבוה בעיר – אפילו גבוה מזה שמציגה בני ברק בשבוע האחרון.

מדי יום מפרסם משרד הבריאות לתקשורת נתונים רבים אודות מספר חולי הקורונה בישראל ובכל עיר וכן על מספר הנבדקים, המחלימים והתושבים השוהים בבידוד.

על פי הנתונים שפרסם הבוקר המשרד, ניתן לראות כי בלוד ישנם 75 חולים ו-63 תושבים בלבד השוהים בבידוד בשל קרבה ידועה לחולה קורונה מאומת.

צילום: משטרת ישראל

על פניו, הנתונים דווקא מעודדים ומעמידים את לוד עם יחד סביר ביותר של חולה אחשד לכל אלף תושבים, שבשלב זה של התפרצות המגיפה אינו נחשב נתון חריג כלל וכלל.

יחד עם זאת, מבט מעמיק קצת יותר בנתונים עלול להוות תמרור אזהרה לרשויות, כאשר על פי מדד כמות חולי הקורונה באופן יחסי אותו מפרסם אתר N12 ניתן להבחין כי לוד אומנם ניצבת מעל ערים אחרות, דומות לה פחות או יותר במיקומן ו/או בגודלן והרכבן הדמוגרפי, אך כאמור לא מדובר בפער משמעותי – אך מה שכן בולט הוא קצב ההדבקה.

נתונים השוואתיים, חולי קורונה ל-10,000 תושבים. באדיבות אתר N12

בעוד בערים רבות בארץ נראית בפירוש אותה “השטחת עקומה” עליה מדברים כל הזמן, הרי שבלוד קפץ מספר החולים משמעותית וגדל תוך שבוע וחצי מ-48 (0.6 חולים לכל אלף תושבים) ל-69 חולים אמש (קצת פחות מחולה אחד לאלף תושבים), כשהבוקר כאמור, המספר עודכן שוב וכל ל-75 חולי קורונה בלוד.

הסבר אפשרי לעלייה החריגה והמדאיגה היא קריאתו של ראש העיר לתושבים רבים להגיע ולהיבדק במתחם ה”דרייב אין” קורונה שנפתח ביום שישי שעבר בעיר. ידוע, כי בסבירות גבוהה מאוד ישנם אזרחים רבים אשר נדבקו בקורונה וכלל אינם חשים בתסמיני המחלה, אסימפטומטים בלשון המקצועית, והרחבת הבדיקה לאוכלוסייה זו גרמה לכל שהם זוהו כ”חולים מאומתים”, בלי שחשוב בכך בכלל.

מתחם “היבדק וסע” באיצטדיון העירוני בלוד

העלייה הגדולה בנתוני התחלואה המאומתים בלוד תואמת כאמור את מועד הבדיקה המיוחדת שנערכה לפני חמישה ימים בהאצטדיון העירוני בלוד, אך יחד עם זאת, נראה שיש מקום להמשיך ולהקפיד הקפדה יתירה על הוראות שמירת המרחק והבידוד, כפי שקבע משרד הבריאות ופיקוד העורף – על מנת שלא נגלה בעוד ימים בודדים שבלוד יש יותר חולי קורונה מהערים סביבנו, עד שנסתכן בסגר כפוי, כפי שכבר קיים בבני ברק ובשכונות רבות בירושלים.