Site icon מקומונט לוד

בדיקת מקומונט: מה קורה בסניפי הדואר בלוד?

בתקופה האחרונה פנו מספר רב של תושבים בעיר לוד אל מערכת מקומונט במייל האדום וביקשו להתלונן על תקלות שירות חוזרות ונשנות בנקודות המסירה ובסניפים של דואר ישראל בעיר. החלטנו לצאת ולבדוק האם יש דברים בגו, ולהאבק עבור שירות בסיסי לתושבים. הצטרפו אלינו.

סניף דואר ישראל בלוד. צילום מסך

בחודש אוקטובר האחרון פנה ע’, תושב אחת השכונות הותיקות בעיר למערכת מקומונט וסיפר לנו את הסיפור הבא, “הגעתי לאחת מנקודות חלוקה הדואר בלוד, הפועלת על ידי זכיין חיצוני, על מנת לאסוף חבילה שהזמנתי מאתר הקניות “נקסט” מספר ימים קודם לכן ושקיבלתי הודעת סמס להגיע ולאסוף מאותו מקום. לאחר שהמתנתי לתורי הצגתי לעובד את מספר החבילה והוא ניגש למחסן על מנת להביא לי אותה. כשחזר לאחר זמן קצר הפטיר כי ‘הוא לא מוצא אותה’, והמשיך הלאה בעיסוקיו. כששאלתי מה זאת אומרת ‘לא מוצא’ הוא כעס עלי שאני מפריע לו, ואמר שאולי לא הגיע, אולי מישהו אחר לקח.. ‘הוא לא יודע’.”

בעוד ע’ נשאר עומד במקום המום מהתשובה, ניסה להרגיע אותו לקוח אחר ואמר לו, “כן, זה קורה לפעמים.. אין מה לעשות, תגיד ל’נקסט’ שיזכו אותך, מקסימום מישהו בדואר הרוויח כמה בגדים חדשים בחינם”.

תור שלא נגמר מחוץ לסניף הדואר בקניון לוד. צילום: שני אפיקי

לבקשת ע’, לא נוכל להרחיב על פרטי המקרה הנ”ל, אך משיחות עם תושבים רבים בעיר עולה כי השירות הלקוי של דואר ישראל, דבר שידוע לצערנו ונפוץ בכל הארץ מתבטא ביתר שאת בסניפי הדואר בלוד.

“לפני מספר חודשים הגעתי לסניף הדואר בקניון לוד סנטר והסניף היה סגור בשעות הפעילות הרשמיות עם מודעה על דף ש”הסניף סגור” ללא כל סיבה. פעמיים נוספות שהגעתי באותו שבוע הסניף היה סגור (בשעות שצריך היה להיות פתוח – א.ט), ורק בפעם הרביעית הצלחתי לקבל שרות”, מספר מתן, תושב רמת אלישיב.

בהמשך מספר מתן כי “בפעם אחרת הם היו פתוחים אך המחשב שם לא פעל ולכן אי אפשר היה לקבל דואר”.

תקלות מחשוב וטכנולוגיה, אגב, הן סיבה שחוזרת על עצמה לא מעט פעמים בהרבה מהפניות שאנו מקבלים. פנינו עם הפרטים לדוברות דואר ישראל, שם נדהמו מהטענות ולא הכירו בעיות טכנולוגיה מיוחדות או סגירת סניפים על חשבון שעות הפעילות, ובאופן רשמי בחרו להגיב כי “בימים אלו נצפה עומס חריג במרכז מסירת חבילות בקניון לוד, כתוצאה מגידול עצום בהזמנות חבילות מחו”ל בתקופת חגי הקניות הבינלאומיים.”

באשר לסגירת הסניף באחד המקרים המתועדים שהצגנו להם הגיבו בדואר ישראל כי “מרכז המסירה באופן חריג לא פעל בתאריכים האמורים בשל היעדרות עובדים מפאת מחלה וכיום מרכז המסירה  פועל כסדרו. יצויין כי במקביל, אנו פועלים כדי לאתר בתי עסק על מנת להפעיל מרכזי מסירת חבילות נוספים באזור”.

ולנו נשאר לתהות – גם אם העובדים, כולם, היו חולים באותו היום, מדוע בסניפי דואר ישראל בלוד, כמו בכל עסק נותן שירותים אחר ואפילו בניגוד לשאר סניפי דואר ישראל לא מביאים מחליפים על מנת לאפשר את רציפות השירות?

אנחנו במקומונט החלטנו להיאבק בתופעה ונמשיך לעקוב עד שנצליח להביא לשינוי המצב הקיים.

יש לכם עוד עדויות? רוצים לחלוק איתנו פרטים לגבי תקלות, או שירות יוצא דופן, של עובדי הדואר -צרו איתנו קשר במייל האדום.

תקלה טכנית. בדוברות אמרו שכל העובדים היו חולים – שתהיה להם רפואה שלמה.