Site icon מקומונט לוד

בדרך לקואליציה רחבה: מחצית מחברי המועצה שנבחרו – חדשים בתפקידם

בלוד מתחילים לעכל את תוצאות הבחירות וראש העיר הנבחר, עו”ד יאיר רביבו, כבר עמל להקים קואליציה חזקה שתפעל יחד ובשיתוף פעולה למען העשייה המיטבית בעיר, תוך משא-ומתן מתקדם עם הסיעות השונות לחיבור נציגים שיפעלו לקידומה של העיר.

בעקבות השינויים הדמוגרפיים המשמעותיים שחלו בעיר ב-5 השנים האחרונות, גם הרכב מועצת העיר השתנה באופן ניכר כשהנציגות החרדית עולה ממנדט אחד בקדנציה היוצאת – ל-4 מנדטים בחמש השנים הבאות, כשאת כולם מאיישים נציגים שזו להם הקדנציה הראשונה כחברי מועצת עיר בלוד.

חגיגות הניצחון בסיום יום הבחירות. צילום: דוברות

גם ברשימת הליכוד וברשימה הערבית, שהכניסו כל אחת 4 מנדטים, ישנם פנים חדשות. בליכוד ימשיך כמובן ראש העיר יאיר רביבו לקדנציה שלישית בראשות העיר ואיתו ימשיך גם רפי קטאשוילי שכיהן כחבר מועצה גם במליאה היוצאת. יחד איתם חוזר למגרש הפוליטי עו”ד שבתאי קטש שכבר כיהן בעבר כחבר מועצה ואף כסגן ראש העיר ואיתו מצטרפת מיכל חן סופיר לקנדציה ראשונה.

ברשימה הערבית ממשיכים לכהן אקרם סקאללה ועבד אזברגה ואליהם יצטרפו איהב אבוחק וסארין עיסא.

בזכות הגידול בתמיכה והעלייה משניים לשלושה מנדטים, גם ברשימת לוד ביתנו ישנה מצטרפת חדשה – מירי מרציאנו, שתסייע לראשי הרשימה אלוירה קוליחמן ואריה לוי הותיקים.

ברשימת הציונות הדתית אין שינוי וסגן ראש העיר יוסי הרוש ושותפו עמיחי לנגפלד ימשיכו לייצג את הציבור הדתי לאומי בעיר. אליהם מצטרפת חדשה הדר מילר שברגע האחרון הצליחה להשיג את הקולות הדרושים כדי לעבור את אחוז החסימה ולקבל מנדט בודד והיא תיכנס למועצת העיר, כשהיא משאירה בחוץ את מספר 2 ברשימה שלה, חבר מועצת העיר היוצא רפי יקותיאל.

אחרון חביב הוא יו”ר “לוד אחת” יורם מרציאנו שהתמודד לראשות העיר ונכשל ובהתמודדות למועצת העיר גם לא זכה לתמיכה גדולה במיוחד ועם 1,333 קולות ובזכות הסכמי העודפים זכה למנדט בודד שמחזיר אותו למועצת העיר אחרי שכבר כיהן בתפקיד לפני כעשור, פרש ושוב חזר לפוליטיקה עכשיו.

כעת, לאחר מערכת בחירות ארוכה, שהחלה באמצע שנת 2023 ונמשכה עד לסוף חודש פברואר וזאת בשל המלחמה בעזה, עסוק ראש העיר עו”ד יאיר רביבו שנבחר ברוב קולות של תושבי לוד להנהיג את העיר לעוד קדנציה מוצלחת, לבנות קואליציה ולהתחיל לעבוד בשיתוף פעולה פורה עם הנבחרים, לרווחת התושבים.

לאחר שתוקם הקואליציה, ייערך טקס השבעה וכניסתם של חברי המועצה החדשים שזכו באמון הציבור, קיבלו את קולותיהם בקלפיות וישמשו כשליחי ציבור בקדנציה הנוכחית בחמש השנים הקרובות. במסגרת הקמת הקואליציה יחלק ראש העיר את אחריות והחזקת התיקים – כגון החינוך, הרווחה, הביטחון, התפעול ועוד וכן את התפקידים הנוספים, כמו חברות בוועדות.

תוצאות סופיות למועצת העיר לוד:

הליכוד 6,457 קולות, 19.91%  – 4 מנדטים

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו,  עו”ד שבתאי קטש, מיכל חן סופיר, רפי קטאשוילי

ש”ס 6,112 קולות, 18.85%    – 4  מנדטים

בני סיתאלכיל, ראובן יהודה לנקרי, שמואל בורקיס, יעקב הקשר

אלנידא אלערבי אללדויה בלדנא 6,907 קולות, 21.30%  – 4 מנדטים

אקרם סקאללה,  עו”ד עבד אל כרים אזברגה, איהאב אבוחק, עו”ד סארין עיסא

לוד ביתנו, 5,122 קולות, 15.80% –3 מנדטים

אלוירה קוליחמן, אריה לוי, מירי מרציאנו

הציונות הדתית, 4,023 קולות, 12.41% –2 מנדטים

יוסף חיים הרוש, עמיחי לנגפלד

לוד שלנו  1,428 קולות, 4.4%  –1 מנדט

הדר מילר

לוד אחת 1,333 קולות, 4.1%  – 1 מנדט

יורם מרציאנו