Site icon מקומונט לוד

בהשתתפות 300 תלמידים מ-25 בתי ספר בישראל: כנס מודל האו”ם הארצי בלוד

כנס מודל האו״ם השביעי ATIDMUN של תיכון עתיד למנהיגות מדעית-קהילתית לוד יצא לדרך וכ-300 תלמידים מכ-25 בתי ספר מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים, לבושים בחליפות השתתפו בטקס הפתיחה החגיגי.

בטקס נשאו דברים מנהל אגף החינוך בעיריית לוד – מר שלום עזרן, ראש מנהל חינוך ותפעול בתי ספר ברשת עתיד – יוליה ארגמן ומנהלת ביה”ס – גאולה סטי.

הכנס נמשך יומיים ועל ארגונו עמלו תלמידים ובוגרים מקהילת ביה”ס כאשר גברת ברוניה קבקוביץ, רכזת מחלקת אנגלית בביה”ס – היא המנצחת על התזמורת ושתשוקתה לנושא היא זו המדביקה את עשרות התלמידים ומניעה אותם ללמוד ולהתפתח.

מודל האו”ם מדמה את פעילותן של הוועדות השונות באו”ם הנוגעות לנושאים פוליטיים, כלכליים חברתיים ובינלאומיים. התלמידים יכולים לשמש כנציגים דיפלומטיים של מדינות בכל ועדה, כמנהלי הוועדות עצמן, ואפילו כנציגים של ארגונים לא ממשלתיים.

כל בית ספר שולח משלחת של תלמידים שייצגו לפחות מדינה/ארגון אחד בוועדות השונות. ההכנה לכנס נמשכת מספר חודשים והיא דורשת מחקר מעמיק, כישורי כתיבה ודיבור גבוהים באנגלית, יישום חשיבה ביקורתית ויצירתית, עבודת צוות ויכולת מנהיגות.

כנס מודל האו״ם השביעי בלוד. תמונה: דוברות עיריית לוד

תלמידים נחשפים למשימות המוטלות עליהן מראש ועובדים עליהן. המחקר המקדים מסייע להם לקבוע את עמדת הגוף שאותו הם מייצגים בנוגע לנושא. כמו כן התלמידים לומדים ומתרגלים את  הכללים שלפיהם כל העניין מתנהל, הן מבחינת הדיון שיתנהל באירוע עצמו, כולל שיתוף פעולה עם תלמידים אחרים, והן מבחינת החומרים שעליהם ליצור באימונים המקדימים.

דרך אימונים אלו, תלמידים צעירים מתנסים במורכבות של יחסים בינלאומיים. הם לומדים על אירועים עכשוויים לעומק ומקבלים השקפת עולם על בעיות שהן בעלות חשיבות גלובלית.

כתוצאה מהתנסויות אלו, תלמידים מבינים את האופי הפוליטי של בעיות בינלאומיות והקשיים הטמונים בביצוע התקדמות כלשהיא בנושאים אלו, שלא לדבר על פתירתם. הם גם מקבלים את הרקע על מנת לייעץ ואף להוביל דרכים יצירתיות על מנת לסייע בפתרון בעיות מורכבות אלו.