Site icon מקומונט לוד

ביובית – מענה לסתימת בור הביוב כתוצאה מעודפי פסולת או מריבוי של שומן

מתי נזדקק לפתוח סתימה בבור הביוב שבחצר באמצעות ביובית? ומה כוללת עבודה זו? אם אתם גרים בבית פרטי אבל מושכר, אז מי אמור להזמין את החברה המספקת שירותי ביובית לעבודה ומי צריך לשלם עבורה? האם בעל הבית הקבוע אמור לדאוג לסתימה בבור הביוב או שמא השוכר הדייר הלא קבוע שמשתמש בנכס לנוחותו ולרצונו, אך לעולם כנראה לא יהיה הבעלים הקבועים? על מי חלה האחריות על בורות הביוב שבחצר? מי אמור לפתור את התקלות שקורות מחוץ לבית?

חשוב לדעת כי, כל מי שגר בבית פרטי במיוחד ובפרט- אבל גם דיירים בבניין עירוני ומשותף בוודאי שמעו לא פעם על סתימה בביוב בחצר המבנה ועל הצורך הדחוף והדחוף לפתוח סתימה בבור הביוב או בצינורותיו. אז איך עושים זאת? למי קוראים? למה זה קורה? ראשית, חשוב להדגיש שסתימה בביוב בחצר אינה נובעת תמיד מהזנחה ומחוסר אחריות של מישהו. טיפול בצנרת הבית- גם בחלק הפנימי ובוודאי שכל שכן בחלקים החשובים והחיצוניים שלה דורש טיפול ומעקב לאורך זמן בעזרת חברה המספקת שירותי ביובית.

ואולם, לא פעם קורה שגם הדיירים הראויים והאחראיים ביותר נדרשים להזמין חברה מתחום האינסטלציה על מנת לפתוח סתימה

צילום: pixabay

בביוב בחצר באמצעות ביובית מתאימה. אז למה זה קורה? הגורמים כרגיל וכידוע עשויים להיות מגוונים ולנבוע ממקורות ומסיבות רבות. כאמור, סיבות רבות ומגוונות יכולות לגרום להיווצרות של סתימה או של תקלה בבור הביוב בחצר. סיבות אלו יכולות כרגיל לנבוע ממעשי ידי האדם כמו למשל השלכת מגבונים, תחבושות הגייניות, טיטולים חד פעמיים, שיערות, חפצים שונים ושאר שאריות מזון ולכלוך לכיורי הבית או האמבטיה, המטבח וכמובן בשירותי הבית. וכאשר לא שמים לב ומשליכים יותר ויותר חפצים לא רצויים כאלו- בתחילה לא שמים לב והבעיה לא נראית. אלא שאז עם הזמן מצטבר נזק מתמשך ובעייתי בחצר הבית בבור הביוב ורק אז לפתע אנשי הבית נזכרים ושמים לב לתקלה שהייתה קיימת בעצם לאורך תקופה וזמן ממושך ורק כעת הם שמים לב, מבחינים בה ובצורך הדחוף לתקן אותה. 

במקרה כזה יש כמובן באופן מידי ודחוף ליזום הזמנה של חברה המספקת שירותי פתיחת סתימה בחצר ביוב בחצר הבית באמצעות ביובית, על מנת להחזיר את חיי השגרה לסדרם וכן על מנת למנוע נזק מצטבר ורציני יותר בטווח הארוך, בעתיד. שכן נזק עתידי נוסף עלול להוביל כרגיל לעוגמת נפש אדירה, לפגיעה באיכות החיים וכמובן להוצאה כספית לא מבוטלת.

המאמר בחסות חדשות bignews