Site icon מקומונט לוד

ביטוח אחריות מקצועית: מגן על אנשי עסקים וארגונים שמוכרים את מומחיותם

ביטוח אחריות מקצועית נכלל בתוך קטגוריית ביטוחים לעסקים. הוא מתאים לעוסקים במקצועות חופשיים. במסגרת הביטוח, מוענק כיסוי במקרים של תביעות נזיקין של צד שלישי וזאת כתוצאה מטעות או רשלנות מקצועית. יתרה מזאת, פוליסת ביטוח אחריות מקצועית תכלול גם כיסוי עבור הוצאות משפטיות בגין אותן תביעות.

באיזה מקרים ביטוח אחריות מקצועית יתגלה כאוצר?

ובכן, כאשר יהיה תביעות שיוגשו נגד בעלי עסק וארגונים הקשורות לתרחישים הללו:

כאשר למבוטח יש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, כל ההוצאות הקשורות לעלויות פסקי הדין ישולמו על ידי הביטוח. כמו כן, גם עלויות הקשורות להגנה משפטית. כאן חשוב לציין שיש גם כיסוי של הגנה משפטית במידה והוגשה תביעה עקב טיפול שגוי שניתן בתום לב וכתוצאה ממנו המטופל סובל מנזקים או סיבוכים. אפשר לראות שביטוח כזה יגן לחלוטין על בעל העסק ובית העסק. כלומר ייתן כיסוי לכל תביעה שתתעורר בנושא.

צילום: pexels

איזה עסקים צריכים ביטוח אחריות מקצועית?

להלן מספר דוגמאות לבעלי עסקים, שחשוב שתהיה להם פוליסת ביטוח אחריות מקצועית:

מה תכלול פוליסת ביטוח אחריות מקצועית?

לא משנה מה הבטיחו לכם, אם זה לא כתוב הרי זה לא קיים. פוליסת ביטוח אחריות מקצועית תהיה מנוסחת באופן מפורט. עיקרי הפוליסה כוללים התייחסות לנקודות הללו:

שאלות ותשובות

האם יש הבדל בין אחריות מקצועית לאחריות כללית?
בהחלט. ההבדל נובע מסוגי הסיכונים שכל אחד מאלה מכסה. כך למשל, אחריות כללית תיתן כיסוי עבור נזקי גוף ורכוש ואחריות מקצועית, תיתן כיסוי למצבים של טעויות.

איך מגישים תביעה?
כאשר בעל העסק רוצה להגיש תביעה לביטוח, עליו לעשות זאת כמה שיותר מהר. לשם כך, עליו לפנות לסוכן הביטוח שמייצג אותו או לחברת הביטוח.

איך אפשר להפחית סיכון לתביעות משפטיות?
הרי זה ידוע שלא ניתן להימנע לחלוטין מתביעות של לקוחות אבל כן אפשר ליישם צעדים על מנת להפחית את הסיכונים לתביעות עתידיות. אלו הצעדים שרצוי ליישם: