Site icon מקומונט לוד

ביטוח בריאות – באילו שלבים בחיים מומלץ לעשות אותו?

אחד הדיונים הנוקבים ביותר שמתרחשים במדינת ישראל, גם אם אנחנו לא שומעים עליו כל יום בחדשות או בתוכניות אקטואליה שונות, הוא לגבי מערכת הבריאות, ועד כמה באמת מערכת הבריאות הציבורית משרתת אותנו

כידוע, לכל אחד מאיתנו יש ביטוח בריאות ממלכתי מתוקף חוק, על כן אנחנו מבוטחים מטעם העבודה שלנו וכן אנחנו חייבים להיות חברים באחת מקופות החולים בארץ. זה אחד ההבדלים הגדולים בין ישראל לארצות הברית למשל, שם אין את המוסד הזה שנקרא קופות חולים, ורק מי שיש לו ביטוח בריאות פרטי יכול לקבל טיפול הולם.

בישראל לעומת זאת, יש את הביטוח הציבורי ולצידו התפתחו עם השנים ביטוחים פרטיים של חברות שונות. כיום למעלה משלושים אחוז מאזרחי המדינה מחזיקים בביטוח בריאות פרטי לצד ביטוח ציבורי. חלקם מחזיקים בו דרך מקום העבודה ואחרים משלמים עליו בעצמם. כאן למעשה מתחיל הדיון לגבי מערכת הבריאות הישראלית.

כדי שלא תיזכרו כשכבר מאוחר מדי. צילום באדיבות pixabay

השאלה שעולה לא פעם היא, אם יש מערכת בריאות ציבורית מדוע אנחנו צריכים ביטוח בריאות פרטי, ואם אנחנו צריכים אותו, מה זה אומר על מערכת הבריאות הציבורית. חשוב לומר, שתי המערכות משרתות אותנו, וגם אם נדמה לנו שהמערכת הציבורית קורסת, הרי שאנחנו עדיין מקבלים טיפול רפואי טוב.

השאלה החשובה לא פחות היא, מתי עלינו לעשות ביטוח בריאות פרטי, האם יש נקודת זמן בה אנחנו אמורים לעשות ביטוח כזה או שמא, מהרגע בו אנחנו יוצאים מהצבא ונרשמים בקופת חולים, אז אנחנו צריכים למהר אל חברת הביטוח ולעשות גם ביטוח פרטי?

מתי נכון לעשות ביטוח פרטי

באופן עקרוני, אין סיבה מדוע לא לעשות ביטוח פרטי מיד עם יציאתנו מהצבא. אומנם נידרש לשלם סכום כספי מסוים באופן טבעי, אך אם אנחנו מסתכלים מה הביטוח מעניק לנו, הרי שהכיסוי הוא מאוד רחב וכך אנחנו יכולים לשמור על עצמנו מפני כל סיטואציה. אנחנו יכולים כמובן להסתמך שלא יקרה לנו כלום, ושאנחנו תמיד נהיה בסדר, אך אנחנו אף פעם לא יודעים בעצם אם זה נכון או לא.

אם אנחנו מעדיפים להמתין עם זה, הרי שנוכל לחכות עד שנתחתן או עד שנחליט להביא ילדים. אז כבר לא נוכל להימנע מהאפשרות לעשות ביטוח בריאות פרטי. הסיבה היא, שבנקודה זו, אנחנו כבר לא אחראים רק על עצמנו אלא אחראים למשפחה, וסביר להניח שלא נרצה גם להדאיג אותם וגם להפיל עליהם עול כלכלי שיכול להיווצר כתוצאה מכך שאם חס וחלילה יקרה לנו משהו, אז נידרש לשלם על הטיפולים בכספנו.

חשוב לומר עוד, ביטוח פרטי מעניק לנו לא מעט דברים שאינם נמצאים בסל התרופות והטיפולים, כולל דברים שקשורים לתהליך של פוריות והריון. דברים שיהפכו משמעותיים עבורנו אחרי שנתחתן ונרצה להקים משפחה. לכן חשוב שיהיה לנו ביטוח מבעוד מועד.

 

לכתבות נוספות במקומונט לוד:

פורים-ברנז’ה בלוד: על מה חלם יוסי הרוש, מי כוכבת הריאליטי שחוזרת לגור בעיר ולמה לבש ראש העיר גרביון אדום

הר שלג מהחרמון ברחבת העירייה, טריבונה חדשה, והפתעה מיוחדת. השבוע בלוד
מירוץ לוד ה-5: מסורת של ספורט וקהילה