Site icon מקומונט לוד

ביטוח למקרה מוות: התרחישים שמכוסים או שאינם מכוסים במסגרת הפוליסה

פוליסת ביטוח למקרה מוות מעניקה תמיכה כספית לתלויים שהמבוטח הותיר אחריו או למוטבים אחרים לאחר מות המבוטח. פוליסות אלה מעניקות הטבת מוות בסכום חד פעמי למוטבים שנקובים בפוליסה. יחד עם זאת, רק סוגים ספציפיים של אירועי מוות מכוסים על ידי חברת הביטוח, וקיימים תרחישים מסוימים שלא יכוסו על ידי הביטוח. לכן חשוב להבין מה מכוסה ומה לא בפוליסת ביטוח למקרה מוות.

מקרי מוות שמכוסים בפוליסת ביטוח למקרה מוות

אלו הסוגים של התרחישים שמכוסים במסגרת פוליסת ביטוח למקרה מוות:

מוות טבעי או מוות שנגרם כתוצאה מבעיות בריאות. במקרה שהמבוטח נפטר במוות טבעי או בשל מצב רפואי כלשהו, המוטבים בפוליסה מקבלים את הסכום המובטח.

תאונת פטירה. פוליסת ביטוח למקרה מוות מספקת כיסוי במקרה של פטירת המבוטח עקב תאונה. הכיסוי כולל מוות שנגרם כתוצאה מאירועים פתאומיים, בלתי צפויים ובלתי רצוניים.

מוות כתוצאה ממחלה קיימת. מחלות קיימות יכולות להיות מכוסות במסגרת הביטוח, אבל המבוטחים נדרשים להצהיר על מחלתם במהלך רכישת הפוליסה.

ביטוח למקרה מוות לקטינים. לגבי פוליסות ביטוח שהונפקו על חייו של קטין, הטבת המוות תחול בכל עת עד שנתיים מיום תחילת הפוליסה או בים השנה לפוליסה, לפי המוקדם מבניהם.

צילום: ברט סיילס
מתי פוליסת ביטוח למקרה מוות אינה משלמת את סכום הביטוח?

הנה כמה סוגי תרחישים שאינם מכוסים במסגרת פוליס ביטוח למקרה מוות:

ביטוח למקרה מוות בשוגג

ביטוח למקרה מוות בשוגג הוא חלופה לביטוח חיים. כפי שהמנח מרמז, ביטוח זה מיועד להגנה על המוטבים שלכם במקרה של מותכם בטעות, מתאונת דרכים למשל, או מפגיעה במקום העבודה. אם הפוליסה שלכם כוללת כיסוי שיבוש, היא עשויה לספק גם סוג של הטבת מחיה אם נפצעתם קשה, אם אתם סובלים משיתוק, או במקרה של אובדן איבר.

מוות ממחלה או מסיבות טבעיות אינו מכוסה במסגרת ביטוח למקרה מוות בשוגג, ובמקרים רבים, פוליסות אלו מוגבלות בסכומים שהמוטבים יכולים לקבל.

בשורה התחתונה, הכי בטוח זה לא להסתיר כלום מחברת הביטוח

אנשים שמגישים בקשה לפוליסת ביטוח למקרה מוות, נדרשים להבין שהעדר דיווח על עובדות כלשהן שעשויות לסכן את חייהם, במהלך הגשת הבקשה, עשוי להוביל לדחיית תביעת חברת הביטוח במקרה שהמוות התרחש כתוצאה מתרחיש שלא דווח בזמן.

לכן המועמדים לביטוח צריכים לשתף תמיד את המידע הנכון עם נציגי חברת הביטוח לפני שהם קונים את הפוליסה.