Site icon מקומונט לוד

ביטוח מקצועי: מדריך עם הסברים פשוטים

ביטוח מקצועי, שנקרא גם ביטוח אחריות מקצועית או ביטוח שיפוי מקצועי, מכסה עלויות משפטיות והוצאות שנגרמות, וכן כל נזק או עלות שייפסקו, אם נטען כי סיפקתם ייעוץ, שירותים או עיצובים שאינם מספקים, שגורמים ללקוחות שלכם להפסד כספי.

דוגמא לתביעה: מעצב גרפי מתבקש על ידי הלקוח שלו, בעלים של משתלה, לספק תגיות מחיר שיתאימו להצבה על עציצים, שתילים ופרחים. התגיות צריכות לעמוד בחשיפה לתנאי מזג אוויר ולהמשיך להיות מותאמים לצמחים ולפרחים כשהם גדלים.

התגיות לא שרדו את מבחן הזמן; דיו דהה והן הפכו להיות חסרות תועלת ללקוח. הלקוח הפסיד כספים כשלקוחות נכנסו למשתלה ועזבו אותה ללא רכישה מפני שלא יכלו לראות בבירור את תגיות המחירים.

הלקוח נקט בצעדים משפטיים נגד המעצב הגרפי, בגין רשלנות מקצועית. פוליסת ביטוח מקצועי של המעצב הגרפי כיסתה את העלויות המשפטיות ותשלומי הפיצויים ללקוח.

האם אתם צריכים ביטוח מקצועי?

בעלי עסקים רבים צריכים ביטוח מקצועי כחלק מהדרישות הרגולטוריות של גוף התעשייה שלהם. גם אם אינכם מחויבים לרכוש את הביטוח, בלעדיו אתם עלולים להימצא אחראים לשכר טרחה משפטי ותשלומי פיצויים בשווי אלפי שקלים, שלא לדבר על הכנסה אבודה בזמן המושקע בהגנה מפני כל תביעה. סביר להניח שתצטרכו ביטח מקצועי אם:

אילו מקצועות זקוקים לביטוח מקצועי?

מקצועות שעשויים להזדקק לפוליסת ביטוח מקצועי כוללים, אך אינם מוגבלים, למקצועות הבאים:

חשוב להבין שאם הפוליסה מבוטלת או לא התחדשה, הכיסוי יסתיים וכל תביעה שתוגש לאחר מכן, ללא קשר למועד בו התרחש המחדל, לא תכוסה בפוליסה זו. לכן חשוב שיהיה כיסוי של ביטוח מקצועי על מנת להבטיח שהעסק שלכם מוגן.

כמה עולה ביטוח מקצועי?

עלות ביטוח מקצועי משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל הכיסויים שנבחרו, וכל חברת ביטוח גובה שיעורי פוליסות בהתאם לתנאים שלה ובהתאם לסיכונים הכרוכים בביטוח מגוון רחב של אנשי מקצוע.

עדיין מבולבלים ולא בטוחים אם אתם צריכים את הביטוח? יועץ ביטוח מומחה יסייע לכם לבחור את הפוליסה המתאימה לצרכים שלכם, ויענה על כל שאלותיכם.