Site icon מקומונט לוד

בישול בריא וטעים יותר עם סירים איכותיים

בעידן הנוכחי בו שמים דגש משמעותי על אורח חיים בריא, יותר ויותר בשלנים מחפשים אחר כלים איכותיים להכנת מנות בריאות ובעקבות הצורך שהתעורר בשוק ניתן למצוא היום הרבה מאוד כלים, שיכולים לסייע ברקיחת תבשילים טעימים בסגנון בריא.
סירים הם חלק בלתי נפרד מתהליך הכנת המנות באוריינטציה בריאה כאשר הטכנולוגיה המתקדמת בשילוב החשיבה היצירתית הובילו לפיתוח וייצור של סירים המספקים חוויית בישול יותר טעימה ויותר בריאה.

בדרך לסיר איכותי ועמיד

בבואכם לבחור סירים איכותיים, חשוב מאוד לוודא שהם דורשים מינימום שמן או ללא שמן בלבד כדי למזער את החסרונות שיש בשימוש בשמנים. ועם זאת, שהם עשויים מחומרים שמאפשרים ללכוד את הטעמים למרות הבישול במינימום שומן.
כמו כן, חשוב שהבישול ישמר גם את הרכיבים המזינים – המינרלים והוויטמינים של המזון במהלך הבישול.
כדאי לבחור מלכתחילה כלי בישול עמידים בפני קורוזיה, חלודה ובטמפרטורות גבוהות ומציעים גם תוחלת חיים ארוכה.
דוגמא נהדרת לכך הם סירי נירוסטה, שמאופיינים בעמידות גבוהה ומאפשרים בישול בריא במינימום שמן וכמו כן, פשוטים לתחזוקה שוטפת כאשר קלות הניקוי מאפשרת גם שמירה על היגיינה. נירוסטה גם עמידה בפני קורוזיה, חלודה, שחיקה, כתמים ושריטות ומוצעת במחירים אטרקטיביים. כמו כן, כלים מחומר זה מתמודדים עם לכלוך ומתאימים למגוון רחב של סוגי בישול. היום אפשר למצוא גם מודלים רב שכבתיים לחלוקת חום אחידה.

צילום: Cooker King on Unsplash

חומרי גלם נוספים שאפשר למצוא בזירת הסירים: ברזל יצוק שנחשב לכבד ומאסיבי, עמיד בטמפרטורות גבוהות מאוד ולא מתעוות עם הזמן ומציע חלוקת חום הומוגנית שכיום מגיעים עם מעטפת אמייל נון סטיק. ציפוי האמייל משמש כמעין מחסום, ולמעשה מונע מגע ישיר בין הברזל למזון, תוך שמירה על תכונות פיזור החום המצוינות של ברזל יצוק.
כמו כן, קרמיקה שנקייה מכימיקלים הנמצאים לעיתים בציפויים נדבקים. בנוסף, סירי טיטניום קלי משקל ועמידים לא פחות המאופיינים בבנייה קלה שאינה יוצרת אינטראקציה עם מזון חומצי ולכן נחשבים גם לבחירה טובה לבישול מגוון מנות ולרוב מגיעים עם ציפויי נון סטיק וללא כימיקלים מזיקים כמו PFOA ו-PTFE. בנוסף, אפשר למצוא מכסים עשויים מזכוכית מחוסמת שעוזרת בשימור הטעם והלחות ומאפשרת מעקב אחר תהליכי הבישול מבלי לשחרר חום.

אפשר לראות התפתחויות מעניינות בתחום כולל מבנים מודולאריים ושכבתיים וכן מכסים וידיות הניתנים להחלפה כמו גם גדלים שלא היו בעבר ושימוש בטכניקות ייצור מתקדמות לבטיחות מקסימלית. בנוסף, עיצובים מרשימים שגם ייראו נהדר תוך כדי עשייה או תלייה והצגת הכלים לראווה כחלק מעיצוב מטבח אסתטי ומרשים.

שיקולים חשובים בעת רכישת סירים טובים

שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים סירים קשורים לסגנון הבישול המבוקש בין אם מדובר בטיגון, רתיחה, אידוי כמו גם בגודל הכלי לפי כמות האוכל המבוקשת או מספר הסועדים (כמה ליטר קיבולת ובאיזה קוטר) וכן סוג המנה, כשיש רכיבים שיותר יעיל לבשל בסירים עמוקים יותר מאחרים.
שימו דגש על הציפויים וחפשו ציפוי נון סטיק ללא PFOA, עופרת או קדמיום BPA FREE. זכרו שהבנייה של הכלי בשכבות ויציבות למען חלוקת חום אחידה ועקביות בתוצאה.
כדאי לחפש גם כלים עם מכסים מותאמים שמסייעים ללכוד לחות ובשמירה קפדנית על רכיבי המזון וכן כאלה המצוידים בידיות עמידות בחום, יציבות וארגונומיות, במרחק בטוח מהחום בזמן הערבול וכדומה. בנוסף, כלים שמתאימים לכל סוגי הכיריים, בעל תחתית אינדוקציה המפזרת חום בצורה אחידה. כאלה שגם ניתן לחמם בתנור עד 180 מעלות וניתנים לניקוי במדיח כלים. בדקו לכמה זמן תקפה עליהם האחריות מרגע הרכישה.