Site icon מקומונט לוד

במה שונה עבודתו של אדריכל יוקרה מאדריכל רגיל?

אדריכל עוסק בתכנון מבנים, אך יכול לעסוק גם בתכנון עירוני, אדריכלות נוף ועיצוב פנים. בתחום האדריכלות יש אנשי מקצוע רבים, ובדומה לשאר העולם המעמד של האדריכל דומה למעמד המקצועי של בעלי מקצועות חופשיים. לכן, ניתן למצוא בענף אדריכלים רגילים המתמחים בעיקר בתכנון מבנים פשוטים ויש גם אדריכלי יוקרה המציעים שירות מתקדם ואיכותי יותר, בדיוק כמו ההבדל בין רופא משפחה לרופא מומחה ומבוקש.

כדאי לדעת כי אדריכל חייב לעבור הכשרה מקצועית מעמיקה ורחבה, כדי לקבל תואר באדריכלות עליו להשלים מסלול לימודים תובעני האורך 5 שנים, ויש הממשיכים ללמוד אחרי התואר הראשון כדי לקבל תואר מוסמך או דוקטור לאדריכלות. בעוד אדריכל רגיל מתמחה בעיקר בתכנון מבנים פשוטים יחסית, אדריכל יוקרה יציע ללקוחותיו מעטפת הוליסטית רחבה הכוללת בן היתר את כל השירותים הנדרשים לתכנון ולבניית הנכס, הוא יציע תכנון אדריכלי מקורי וייחודי בהתאמה לחלומות ולדרישות של הלקוח, ובנוסף הוא ילווה, ינהל ויפקח על עבודות הבנייה בשטח ויכין תוכנית לעיצוב פנים.

תהליך חווייתי ושיתוף פעולה מלא עם הלקוח

אדריכל יוקרה מתמחה בין השאר בתכנון בתי יוקרה, הוא מציע תכנון מקורי וייחודי בהתאמה לחלומותיו ולמאפייניו הייחודיים של הלקוח. זהו תהליך חווייתי לשני הצדדים, הלקוח מעורב בתכנון ובעיצוב הנכס, והסגנון מותאם להעדפות, לטעם האישי ולצרכים הייחודיים של הדיירים בשילוב הטאץ’ הייחודי והמקורי של האדריכל המנוסה.

חשוב לזכור כי יש בישראל אדריכלים רבים, לכן חשוב להבין מהם ההבדלים בין אנשי המקצוע ומה מגדיר ומה מאפיין אדריכל יוקרה לעומת אדריכל רגיל. למעשה, ישנם פרויקטים בהם כדאי להיעזר באדריכל רגיל, לדוגמה אם רוצים לתכנן ולבנות בית פרטי סטנדרטי ויש ללקוח מגבלות תקציב. אם רוצים לתכנן ולבנות נכס יוקרתי, מומלץ לשכור את שירותיו של אדריכל יוקרה המציע מעטפת שירותים רחבה ומענה מקצועי מושלם לצורכי הלקוח.

עיצוב יוקרה אינו דומה לעיצוב השגרתי. צילום: Pixaby

ההבדלים העיקריים בעבודתם של אדריכל רגיל לעומת אדריכל יוקרה הם כמובן עלות השירות, ניסיון מקצועי, ידע בתחום האדריכלות והבנייה, שם ורזומה. בדרך כלל, אדריכל יוקרה מחזיק ומנהל סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, ובסטודיו יש צוות מקצועי ומנוסה המונה אנשי מקצוע מובילים בתחומם, ביניהם אדריכלים מוסמכים ויצירתיים המתמחים בתכנון מבני יוקרה, מעצבי פנים בעלי ניסיון עשיר וידע מקיף, הנדסאים, מפקחי בנייה, מנהלי פרויקטים ואנשי אדמיניסטרציה.

אדריכל רגיל לרוב יכין את תוכנית הבנייה הכוללת שרטוטים, ובסיום עבודתו הוא יגיש את התוכנית לוועדת התכנון והבנייה כדי לקבל היתר בנייה עבור הלקוח. אדריכל יוקרה מלווה את הלקוח במשך זמן רב, החל משלב התכנון הראשוני, דרך ייצוג הלקוח בוועדת התכנון והבנייה וקבלת כל האישורים הנדרשים וכלה בפיקוח באתר הבנייה.

אדריכל יוקרה מתכנן את הנכס היוקרתי בהתאמה מושלמת לצורכי ולמאפייני הלקוח, הוא מציע פתרון הוליסטי, לכן השירות יותר אישי ומקצועי, והמחיר יקר יותר בהשוואה למחיר שגובה אדריכל רגיל.