Site icon מקומונט לוד

בעיות בביוב? 6 דרכים לפתרון מהיר!

ריח רע, נזילות, עובש, הצפות ועוד – כולם עלולים להיגרם עקב בעיות אינסטלציה ובעיות בביוב, לכן חשוב לטפל בכל אלה כמה שיותר מוקדם!

צילום:pixabay

הזנחה של טיפול במערכות המים, השלכת פסולת לא מתאימה ושאר פעולות שגויות: כולן עלולות להוביל לביוב לא תקין ותקול, בשל כך יש להתמודד עם הנושא בצורה נכונה.

אז כיצד פותרים בעיות במערכות המים? הנה 6 דרכים להתמודדות:

אבחון התקלה – לפני שאתם נוקטים כל צעד לתיקון מערכות המים ולפני שאתם מוציאים סכום כסף לא קטן על תיקונים מסוג זה, חשוב לבצע אבחון מלא של התקלה אשר בגינה נוצרו בעיות במערכות המים. כיום באמצעות מצלמה תרמית לזיהוי וגילוי נזילות ותקלות במערכות הביוב, אפשר להבין בצורה קלה יותר מהו מקור התקלה וכיצד אפשר להתמודד עמו.

שאיבה וניקוי הביוב – אחת הסיבות אשר בגינן ישנן בעיות בביוב הינה השלכת פסולת לא מתאימה לביוב, כמו גם הצפה של מי שפכים במערכות המים, כמו גם ביוב ישן ומוצף. בשל כך חשוב להיעזר בשירותים של חברות כמו ביובית רפאל , אשר מציעות שירותי ביובית בירושלים.

שירותים כאלה כוללים משאית מיוחדות אשר מנקה את מערכות המים והצנרות, כמו גם יונקת באמצעות צינור מיוחד לכלוכים ומי שפכים מהביוב. בכך אפשר להחזיר את מערכות המים למצב תקין וזורם.

בחינת ברזי המים – לעיתים תקלות במערכות המים כמו רטיבות ושאר קלקולים, עלולות להתרחש דווקא בשל ברזים תקולים, לא מחוברים או דולפים. נסו באמצעות ניסוי ותעייה להבין איזה ברז תקול וזאת על ידי סגירת הברזים ובדיקת שעון המים. ברז תקול או דולף ימשיך להפעיל את שעון המים גם כאשר הוא סגור ובכך יאפשר זיהוי מקור התקלה ותיקון נקודתי.

פתיחת סתימות – רבות הפעמים בהן סתימה בצנרת המים וסתימה בביוב גורמות לבעיות בזרימת המים. בשל כך חשוב לבדוק אחר הדרכים לפתוח סתימה לבד וזאת באמצעות צפייה בסרטונים ברשת המכילים הוראות לפתיחת ביוב, כמו גם שימוש בכלים וחומרים ייעודיים לצורך המשימה.

התקנת מערכות חדישות -כפי שהזכרנו, לעיתים הסיבה לבעיות בביוב יכולה להתרחש עקב מערכות מים ישנות או מוזנחות. בשל כך חשוב לבדוק את מערכות המים באמצעות המומחים ולבצע החלפה והתקנה מחדש של צנרות, במידה ויש בכך צורך.

פנייה אל הרשויות המקומיות – ישנם מקרים בהם בעיות במערכות המים, הצפות או כל תקלה אחרת, נגרמות דווקא בשל בעיות בתשתיות ציבוריות. לכן חשוב במקרים כאלה לפנות את הרשויות ולהבין האם ישנה תקלה אזורית. בכך תוכלו לפתור את הבעיה על ידי שירות של הרשויות והמועצות המקומיות מבלי להוציא כסף מכיסכם האישי.

לסיכום, כדי לנהל חיים בצורה נכונה במרחב האישי, חשוב כבר עכשיו לפנות אל המומחים בשירותי אינסטלציה וזאת על מנת לפתור את התקלה במהירות ולחזור לשגרה באופן מהיר ויעיל.