Site icon מקומונט לוד

ברהנו טגניה במבט אחר על הפשיעה בלוד ובישראל

ברהנו טגניה, כתב הפלילים של ‘חדשות 12’ התארח ביום רביעי האחרון לשיחת ‘זום’ מרתקת עם תושבי העיר לוד, בה הרצה על עולם הפשע במדינת ישראל וההתמודדות של משטרת ישראל עם העבריינים, אשר מדירים שינה לאזרחי המדינה – מצפון ומדרום ועד למרכז הארץ.

בתחילת ההרצאה, אחד מתושבי העיר אשר מכיר את טגניה מהעבר – מסר לו דרישת שלום מול הצופים, והכתב הפלילי לא נשאר חייב, העלה חיוך על פניו ואמר, כי החבר, מזכיר לו חוויות טובות משנים עברו.

ברהנו שאל את משתתפים האם תמיד רציתם לדעת מה מסתתר מאחורי הקלעים של עולם הפשע בישראל? להבין מי נגד מי? כיצד המשטרה מגייסת עדי מדינה? איך התקשורת נכנסת לענייני הפלילים?, וכך במשך שעה ארוכה – שיתף אותם בסודות וצלל עם המאזינים לעולם הערפל שמאחורי עבודתו.

ברהנו טגניה. צילום מסך מתוך הזום

הכתב הפלילי סיפר על הקשר שלו אל העולם המסוכן של העבריינים, על שיחת טלפון הלילית והמפתיעה שקיבל מעד מדינה שעמד להעיד נגד ראש ארגון פשע מסוכן, ועל המסר שקיבל מעבריין שאמר לו “צפיתי בכתבה שלך. כשאצא מהכלא, נדבר”, והוא אינו יודע האם מדובר במחמאה או איום עתידי.

לסיום, אמר טגניה לסטודנטים מ’תוצרת הארץ’ שצפו בהרצאה ואף היו ממארגניה, כי פילס את דרכו לצמרת העיתונאים הבכירים בישראל, בעבודה קשה והתמדה – ורק כך משיגים תוצאות של הצלחה. לדבריו, הקולגות שלו היו מכנים אותו AM-PM מאחר שהיה משקיע מזמנו ועובד במשרדו סביב השעון, כל שעות היממה.