Site icon מקומונט לוד

ברוך דיין האמת. נפטר הפעוט מלוד שנשכח ברכב במודיעין עילית למשך שעות

בשעה 13:17 התקבל דיווח במוקד מד”א על תינוק ששהה ברכב סגור וחולץ שהוא מחוסר הכרה במודיעין עילית. התינוק ומשפחתו הינם תושבי לוד וחברים פעילים ומוכרים בגרעין התורני בעיר. לפני זמן קצר דווח על פטירתו של הפעוט.

סמוך לשעה אחת וחצי הוזעקו כונני מד”א לרכב במודיעין עילית בו אותר תינוק אשר לפי פרטים ראשוניים נשכח ברכב סגור למשך שעות, מאז שעות הבוקר וחולץ שהוא מחוסר הכרה.  חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו במקום טיפול רפואי ראשוני ופינו את הפעוט לבי”ח אסף הרופא. התינוקף כבן חצי שנה, הועבר כשהוא במצב קריטי תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה ולפני זמן קצר נמסרה הודעה מבית החולים אסף הרופא על פטירתו.

פראמדיק מד”א אורי גבריאל וחובש רפואת חירום במד”א שמואל מונק סיפרו: “מדובר באירוע טראגי קשה. ראינו רכב עם דלתות פתוחות שמתוכו חולץ תינוק כבן חצי שנה לאחר ששהה ברכב סגור. אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך מבנה של בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ממושכות. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד”א שהגיע במהירות ממשיך להיאבק על חייו.”

צילום: נפתלי אייזנברג, תיעוד מבצעי מד”א

מהמרכז הרפואי שמיר, אסף הרופא נמסר: :למרות מאמצי ההחייאה, לצערינו הרב נקבע מותו של התינוק לפני דקות אחדות. המרכז הרפואי משתתף בצער המשפחה.”

לאור ריבוי המקרים של שכחת ילדים וחומרת האירועים דווקא בחודשי הקיץ נמסר מהמועצה לשלום הילד: “חייבים לעצור את מקרי המוות הנוראיים והמיותרים של ילדים בתוך רכבים בוערים. המועצה לשלום הילד פנתה מספר פעמים למשרד התחבורה בדרישה לפעול באופן מיידי לקידום תקנות שיחייבו התקנת מערכת התראה ברכבים פרטיים בדיוק כפי שקיימת ברכבי הסעות תלמידים.
“חייבים לעצור את מקרי המוות הנוראיים והמיותרים הללו של ילדים בתוך רכבים בוערים. משרד התחבורה חייב לפעול לאלתר לקביעת תקנה שיכולה להציל את חייו של הילד הבא ובמקביל להמשיך במסע הסברה יומיומי ואינטנסיבי בכל אמצעי התקשורת. על המדינה וגם על ההורים מוטלת האחריות לעשות כל שניתן כדי למנוע השנות מקרים כאלה”.

 

בית הכנסת אליו הועבר הפעוט לטיפול ראשוני. צילום: תיעוד מבצעי מד”א