Site icon מקומונט לוד

בשעה טובה: כ-23 אלף תלמידים פתחו את שנה”ל תשפ”ב בלוד

כ-23 אלף תלמידים בכל מסגרות החינוך בלוד, פתחו את שנת הלימודים תשפ”ב בלוד, בהתאם למתווה של משרד החינוך ולתכנית הפדגוגית שתלווה את שנת הלימודים הקרובה, על רקע המאבק בנגיף הקורונה ■ בין התלמידים הנרגשים כ-1,800 תלמידי כיתות א’, כ-130 מהם בשלושה בתי ספר חדשים שנפתחו היום לראשונה. ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “נמשיך לעשות את עבודתנו באמונה, באומץ ובאהבה. בשמי ובשם חבריי למועצת העיר ולהנהלת העירייה, אני מאחל לכולם בע”ה שנת חינוך פורייה ומוצלחת, שנת הצלחות והישגים, שנה שבה נגשים את כל משאלות ליבנו לטובה, בע”ה!”.

גם הקורונה לא הצליחה לשבש את פתיחת שנת הלימודים בהצלחה בלוד, בכל מסגרות החינוך. האווירה החגיגית וההתרגשות ניכרו היטב, עם המון ציפיות ותקוות חדשות לשנת לימודים פורה ומוצלחת, בהתאם למתווה של משרד החינוך ולתכנית הפדגוגית שתלווה את שנת הלימודים הקרובה, על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

במערכת החינוך בלוד כ-23,075 תלמידים, בהם 1,800 תלמידי כיתות א’ הנרגשים העושים את צעדיהם הראשונים בחינוך היסודי. בחינוך היסודי כ-11,025 תלמידים, בגני הילדים כ-6,000 ילדים נרגשים ובבתי הספר התיכוניים כ-6,050 תלמידים.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ובכירי העירייה, סיירו במוסדות החינוך השונים ואיחלו הצלחה לתלמידים הנרגשים ולצוותים החינוכיים. בפמליית ראש העיר, ממלא מקומו יוסי הרוש מחזיק תיק החינוך, סגן העיר גיל חדד, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, מנהל אגף החינוך שלום עזרן ומנהלת מח’ חינוך יסודי אורלי אביר לב, דובר העירייה יהורם בן ארוש, מנהלת אגף פרויקטים שירן בוקר הג’רבי, יו״ר הנהגת הורים עירונית אבי סרוסי וסגניתו  אביבה חג׳ג׳, לביקור במוסדות החינוך הערביים הצטרף חבר המועצה עבד אזברגה – מחזיק תיק חינוך ערבי. לביקור במוסדות החינוך החרדי הצטרף חבר המועצה מאיר אסולין.

את הסיור פתח ראש העיר בבתי הספר בשכונת הרכבת, נווה שלום בחינוך היסודי בניהולו של ראיד אזברגה, ותיכון אורט למדעים והנדסה בניהולה של שירין חאפי נטור. משם המשיך הסיור לתיכון נעמ”ת בניהולו של יגאל בוגנים וביקור בביה”ס המדעי סביבתי בניהולה של תרצה שטרן. מנהל בי”ס נועם המאירי בנים, מגל עם שלם קידם את פני הפמליה בביקור בביה”ס החדש, ומשם לישיבת צבייה אלישיב בניהולו של הרב פנחס בן יאיר. ביקור מרגש היה בבי”ס נועם נריה בנות בניהולה של אפרת עמנואל, בית ספר צומח חדש שנפתח הבוקר לראשונה עם 44 תלמידות כיתה א’ נרגשות.

ראש העיר רביבו עם תלמידות כיתה א’ בבית הספר הצומח נעם נריה בנות

הסיור המשיך לבי”ס לוי אשכול להיכרות עם המנהלת החדשה גלית גרשום, ומשם לבי”ס גני יער למפגש עם המנהלת ענת אסף שעברה לנהל את ביה”ס לאחר 5 שנים מוצלחות בלוי אשכול. הסיור הסתיים בבי”ס בנות יוסף החדש בשכונת גני איילון בניהולה של עדי קובאיוף שם התכבדו בקביעת מזוזה במעמד ח”כ אריה דרעי.

עיריית לוד נערכה היטב לפתיחת שנת הלימודים. במהלך חופשת הקיץ עבדו במרץ רב מחלקותיה השונות של העירייה בכדי להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה, וזאת בהיערכות מיוחדת בשל הנחיות משרדי הבריאות והחינוך – כחלק ממניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

כ-110 מיליון שקל הושקעו בשיפוצים נרחבים לקראת שנת הלימודים תשפ”ב בלוד, וכן בבניית מוסדות חינוך חדשים, כחלק מהיערכות עיריית לוד לפתיחת מוסדות החינוך בעיר, בבתי הספר ובגני הילדים, הן בחינוך היהודי והן בחינוך הערבי.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “לוד לבשה היום חג עם פתיחת שנת הלימודים תשפ”ב, בחגיגה עירונית ססגונית ומלאת גאוות יחידה. סיירתי במוסדות החינוך בעיר והתרשמתי מההיערכות הטובה של העירייה ומהאווירה השמחה והססגונית של אלפי הילדים כשחיוך של אושר על פניהם, לחזור לספסל הלימודים.

“אנו עדיין מתמודדים עם נגיף הקורונה, אולם למרות המגבלות ההתרגשות עצומה והקפדנו על עטיית מסיכות בכל מהלך הסיור.

“תודתי לסגני היקר יוסי הרוש, לחברי המועצה, למנכ”ל אהרון אטיאס, למנהל אגף החינוך שלום עזרן ולכל עובדי אגף החינוך על השקעתם המסורה, לכל צוותי ההוראה, המנהלים והנהגת ההורים, לאנשי משרד החינוך, לתלמידים היקרים שלנו ולכל התושבים היקרים שמאמינים במערכת החינוך הנפלאה שלנו. תודה מיוחדת לרב הראשי ללוד, הרב שמעון מאיר ביטון שכיבד אותנו בנוכחותו ואף תקע בשופר להצלחת מערכת החינוך בעיר.

נמשיך לעשות את עבודתנו באמונה, באומץ ובאהבה. בשמי ובשם חבריי למועצת העיר ולהנהלת העירייה, אני מאחל לכולם בע”ה שנת חינוך פורייה ומוצלחת, שנת הצלחות והישגים, שנה שבה נגשים את כל משאלות ליבנו לטובה, בע”ה”.