Site icon מקומונט לוד

גדעון סער בכנס בלוד: “יש עוד המון דברים לעשות בלוד, אבל הם תלויים במידת העוצמה שיקבל יאיר רביבו מהתושבים”

הדברים נאמרו בכנס תמיכה בראש העיר לוד וברשימת הליכוד, שנערך בבית משפחת אליהו סער. עוד אמר סער: “רשימת הליכוד במועצה חייבת להיות חזקה, עד כדי כך שגם מזל פימה תיכנס אליה. כי בשביל לנהל עיר, חייבים בסיס-כוח. הליכוד זה בסיס הכוח אותו צריך לחזק. אין דרך אחרת לחזק את הליכוד, אלא באמצעות פתק של ‘מחל’ בתוך הקלפי, ביום הבחירות, שיתקיימו בעוד שבועיים”

השבוע התקיים טקס תמיכה מרשים בראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו וברשימת הליכוד למועצה, בבית משפחת אלי סער, מ”מ ראש העיר וחבר בכיר ברשימת הליכוד. אורחי הכבוד בכנס היו שר המדע, אופיר אקוניס ושר החינוך לשעבר, גדעון סער. כמו כן, נכחו בכנס חברי רשימת הליכוד, מכובדים מכל המגזרים, הוריו של ראש העיר, אסתר ויעקב רביבו ועשרות מתושבי העיר.

גדעון סער נשא דברים חמים בשבחו של ראש העיר, ועמד על השיפור הניכר שחל בעיר במהלך 5 השנים האחרונות. הוא הביע סיפוק רב על כך שלא נענה ללחצים של גורמים פוליטיים להמשיך את כהונת הוועדות הקרואות בלוד. “לא הייתה עיר במדינת ישראל, קטנה או גדולה, שהייתי בה כמו העיר לוד. אני מכיר כל בית ספר בעיר. ביקרתי אין ספור פעמים בעיר, כולל ביקורי פתע, בהם בדקתי דברים עד לרמת תיקון ברז דולף בשוקת בית הספר. יש עוד המון דברים לעשות בלוד, אבל הם תלויים במידת העוצמה שיקבל ראש העיר מהתושבים. רשימת הליכוד במועצה חייבת להיות חזקה, עד כדי כך שגם מזל פימה תיכנס אליה. כי בשביל לנהל עיר, חייבים בסיס-כוח. הליכוד זה בסיס הכוח אותו צריך לחזק. אין דרך אחרת לחזק את הליכוד, אלא באמצעות פתק של ‘מחל’ בתוך הקלפי, ביום הבחירות”.

ראש העיר רביבו בכנס, השבוע. צילום: יחצ

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, נשא נאום רהוט ומסודר, בבחינת דבר דבור על אופניו. לאחר שסיים לברך את הנוכחים ואת הוריו, הודה למארח הכנס ולממלא מקומו בקדנציה הראשונה שלו כראש עיר, מר אלי סער. “היה לי הכבוד שיהיה לי ממלא מקום בדמותו של אלי סער, איש אציל נפש, עם ניסיון של למעלה מ-30 שנים בפוליטיקה המקומית. איש של ערכים, ציונות ועשייה, מתוך שליחות. ראש העיר הודה בחום גם לנציג המגזר הערבי שנכח במקום, מר ג’ומעה אזברגה, שמגשר ומפשר בכל בעיה בין מגזרית שצצה מפעם לפעם. “אני מצפה בסקרנות רבה לתוצאות הבחירות בקרב המגזר הערבי”, אמר עו”ד רביבו, “לא בגלל שאני זקוק לקולות כדי לנצח, אלא כדי לדעת שהם מוקירים תודה על ההשקעה האדירה שעשינו למענם”.

>>להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט לוד, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/PXsy2U<<

בהמשך הודה ראש העיר לנמרוד, מנהל הקמפיין שלו, שהוא גם דובר הליכוד, “שעושה עבודה נפלאה”. הוא סיפר שכאשר תהה אילו הישגים עליו לציין בכנס, התברר לו שיש למעלה מ-40 אלף תמונות המתארות את העשייה הרבה שנעשתה בלוד ב-5 השנים בהן הוא מכהן כראש העיר. נמרוד ביקש ממנו להתמקד בחמשת הנושאים העיקריים. כאן מנה ראש העיר את חמשת התחומים המרכזיים בהם הושגו הישגים חסרי תקדים בקדנציה שלו: תחום החינוך, הביטחון, העירייה, הסכם הגג וגביית הארנונה מרשות שדות התעופה.

בתחום החינוך, ציין רביבו, כי העיר לוד השיגה, לראשונה בהיסטוריה, את פרס החינוך הארצי. “אנחנו מחנכים לא רק חינוך פורמלי, אלא גם חינוך לאהבת המולדת והמשפחה”, אמר.

בתחום הביטחון, ששופר לאין הכר, סיפר ראש העיר על שיחותיו התכופות עם מנהל תחנת המשטרה בעיר, דבר שאין לו תקדים באף עיר אחרת. הוא דיבר על כך שהיום, בניגוד לעבר, אפשר להסתובב בשכונות שנחשבות ל”קשות”, כדוגמת שכ’ רמת אשכול. הוא דיבר על תכיפות היריות שהלכה ופחתה ועוד תפחת, על המלחמה בפשיעה, על הרחקת החתונות ממרכז העיר ועוד. בהקשר זה הוא הזכיר גם את העובדה שבקרוב כל העיר תהיה מרושתת במצלמות. ,זהו צעד שובר שוויון”, אמר.

התחום השלישי אותו הזכיר ראש העיר, היה העירייה: “מאז שנבחרתי, העירייה מסיימת עם עודף תקציבי שנע בין 10 ל27 מיליון ₪, מדי שנה. כל העודף הזה חוזר לציבור. כלכלנים נכנסים להלם מהעובדה שעיר שנחשבה כה בעייתית, מסיימת עם עודף תקציבי כה מרשים. בעבר העירייה הייתה רודפת אחרי בנקים, כדי לקבל הלוואות לתשלום משכורות העובדים, היום הבנקים מחזרים אחרינו. ואם לא די בכך, דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות לשנת 2018, שערכה חברת המידע העסקי CofaceBDI, ממקם את לוד במקום השמיני בישראל! לוד בולטת בעשירייה הראשונה, למרות שהיא מאופיינת בדירוג סוציו-אקונומי נמוך יחסית. בעיר מתגוררים למעלה מ-80 אלף תושבים, ובכך מדורגת לוד במקום גבוה יותר מעיריות גדולות ועשירות ממנה, עם תושבים בחתך סוציו-אקונומי גבוה בהרבה, כמו: רמת גן, אשדוד, כפר סבא, מודיעין, גבעתיים, רעננה, הוד השרון ואפילו תל אביב וחיפה. מקדימות אותה בדירוג רק ערים מבוססות, כמו: הרצליה, רמת השרון, נס ציונה, פתח תקוה, ראשון לציון, חולון וראש העין.

גם גדעון סער הגיע וחלק שבחים. צילום: יחצ

עו”ד רביבו הדגיש, כי למרות ההישגים הכבירים בתחום זה, הוא שואף למנות בעירייה עוד מנהלים, תושבי העיר, אחראיים ואכפתיים, שישפרו עוד יותר את רמת השירות לתושב.

לסיום קינח ראש העיר עם הסכם הגג חסר התקדים עליו חתמה העירייה עם ממשלת ישראל, ועל כך שלראשונה תגבה העירייה ארנונה בגובה של מיליוני שקלים מרשות שדות התעופה, על נמל התעופה בן גוריון שממוקם בסמוך לה.

הכנס נחתם בשירת “התקווה” מרגשת. למחרת, כתב ראש העיר בדף הפייסבוק שלו: “התארחתי בבית משפחת סער היקרה, עם עשרות רבות של תושבים בכנס תמיכה מלא בעוצמה ובאנרגיות שכל כך מאפיינות את העיר שלנו. השר לשעבר גדעון סער ושר המדע אופיר אקוניס הגיעו לתמוך ולברך, ואין לי ספק שיותר ויותר תושבים מבינים כעת את החשיבות בהצבעה בשני פתקים – רביבו לראשות ומחל למועצה, שתעניק לי את היכולת להמשיך ולהוביל את לוד להישגים מרשימים גם בחמש השנים הבאות.
תודה לעמרי סער על ארגון מופתי ועל כנס שללא ספק מביא אותנו ליום הבחירות מוכנים וחדורי מוטיבציה להצליח למענכם ולמען העיר הנפלאה שלנו”.

>>להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט לוד, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/PXsy2U<<