Site icon מקומונט לוד

גיל חדד: “לאף אחד לא אכפת מתושבי לוד – יש כבר רעש מואזין, עכשיו יהיו גם מטוסים…”

הסתיים הדיון בעתירת עיריית לוד כנגד רעש המטוסים. שופט בית המשפט המחוזי לוד אחיקם סטולר הביע אמפתיה רבה לסבלם של התושבים ודרש מגורמי התעופה לתת מענה לפתרונות שהציעה העירייה עד למועד הדיון הבא ביום שלישי בשעה 16:00.

לפני שעה קלה נחתם הדיון המקדמי בעתירת עיריית לוד כנגד רש”ת ורת”ע לגבי שינוי נתיבי הטיסה ורעש המטוסים מעל העיר לוד.

במהלך הדיון, בו השתתפו תושבים רבים וכן נציגי ציבור ובראשם ראש העיר רביבו, נאלץ השופט לקטוע מספר פעמים את התפרצויותיהם של המשתתפים, אשר זעקו מדם ליבם אודות מצוקת התושבים. “יש פה מואזין, רציחות, עכשיו יהיה גם מטוסים..” התפרץ חבר מועצת העיר גיל חדד כלפי עורכי הדין של המשיבות, בזמן שאלו ניסו למזער את מידת הנזק והמטרד שמהווה מפגע הרעש מעל בתי התושבים. “אתם מזלזלים בנו. יחכו ויסבלו 80 אלף תושבים עוד יום עוד יום כי אתם מתבקשים לכנס את הגורמים. זו פשוט חוצפה.” המשיך חדד כאשר ניסו נציגי רשות התעופה האזרחית לדחות את מועד הדיון וקבלת ההחלטה בימים רבים יותר מאלו שניסה לקבוע השופט סטולר.

רביבו מציג נתונים שאסף בפני השופט סטולר. צילום: אביחי טבק

בסופו של הדיון, שכאמור הפך אמוציונלי יותר ויותר, קבע השופט כי על המשיבים (רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית. -א.ט) לקיים ישיבה בהקדם האפשרי באופן שתתקבל תשובה להצעתו של עו”ד ירקוני, בא כוחה של עיריית לוד (הכוונה לפתרון זמני הכולל הוראות “ידניות” לטייסים לכיוון מסלול הטיסה כך שיעבור מעל לוד בגובה גבוה יותר – א.ט)

בנוסף ביקש השופט סטולר בהחלטתו כי לדיון המקצועי שייקבע עם כל הגורמים הרלוונטיים לביצוע השינוי הזמני יוזמן גם עוה”ד ירקוני, המייצג את עיריית לוד – ושבעברו שימש כטייס מטוסי קרב ואף רא מינהל התעופה האזרחית בישראל.

בסופו של דבר נקבע כי הדיוק הבא יתקיים ביום ג’ הקרוב בשעה 16:00.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, התייחס להתנהלות הדיון ולהחלטת בית המשפט בצאתו מהאולם ואמר: “היום סוף סוף היה שופט מקצועי שהאזין בקשר רב לטענות התושבים וניהל דיון מקצועי, לאחר שבדרך כלל בדיוני מסוג זה לא מתנהל דיון כזה ומערכת המשפט מקבלת באופן כמעט אוטומטי את טענות רש”ת. אני סמוך ובטוח שבהתאם להנחיות בית המשפט, יפעלו רש”ת ורת”ע על מנת שמטרד הרעש הנוראי מעל לוד יפסק בהקדם.”

“השופט היה קשוב, מקווה שישים סוף למטרד הרעש”. ראש העיר רביבו בסיום הדיון בבית המשפט. צילום: אביחי טבק