Site icon מקומונט לוד

גישור בחינוך – הדרך הלודאית לפתרון בעיות

גישור בחינוך הינו פרויקט ייחודי ומרגש המכשיר נבחרת של תלמידים לשמש כמגשרים במקרי סכסוך וקונפליקט בתוך בית הספר. בבית הספר נעם נריה, הפרויקט מתקיים כבר שנתיים, מתרחב ומקבל הדים רבים בתוך הקהילה.

תלמידי כיתה ד’ לומדים כחצי שנה את שפת הגישור, באמצעות מתודות והפעלות ייחודיות. מתוך הכיתות נבחרים “נבחרת מגשרים” שממשיכים את ההכשרה ברמה הפרקטית, תוך ביצוע סימולציות, והופכים למגשרים בפועל.

סיום ההכשרה נחגג בטקס מרשים, בהם קיבלו הילדים תעודת מגשרים צעירים. תלמידי בית הספר מגישים פניות אל נבחרת המגשרים באמצעות תיבת גישור המונחת בבית הספר. המגשרים קובעים עם הצדדים בקונפליקט פגישת גישור, הכוללת: שמיעת הצדדים, מציאת פתרון המוסכם על שני הצדדים וחתימה על הסכם משותף.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

תחנת סוכריות דילמה, תלמידים עם מנהל אגף החינוך בעירייה שלום עזרן. צילום: דוברות העירייה

מנהלת בית הספר, עופרה יהודה, בדבריה בטקס: “אין ספק שהאווירה בתוך בית הספר השתפרה מאוד בזכות עבודת של המגשרים הצעירים. פעמים רבות יש להם את הכלים לפתור קונפליקטים טוב יותר ממני”.

את הפרויקט מובילים המרכז לגישור ודיאלוג בקהילה, מהמחלקה לשירותי קהילה באגף לשילוב חברתי,  עם שותפים רבים: יוסי הרוש, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אגף החינוך, מוטב יחדיו, עיר ללא אלימות והמרכז לדיאלוג אחר שאמון על התכנים והסדנאות.

השנה, החליטו המגשרים הצעירים כי הם רוצים לקיים אירוע קהילתי בשכונה על מנת לחשוף את הפרויקט ואת השפה הגישורית. המגשרים החדשים הצטרפו אל המגשרים הוותיקים משנה שעברה ויחד הם בנו יום שיא המורכב מתחנות בנושא גישור, דיאלוג, שיתופי פעולה והקשבה.

לדוגמא, תחנת “סוכריות דילמה”. משימה בה ניתנים לילדים דילמות מחיי היום-יום, המגשרים הצעירים מנחים את השיח ומבקשים מהילדים לספר כיצד הם היו מתמודדים עם הסיטואציה והאם ישנם דרכים נוספות להגיע לפתרון.

האירוע היה מוצלח מאוד והגיעו כ-300 ילדים ומבוגרים כדי ליהנות מהעמל והפירות של מגשרי וצוות נעם נריה יחד עם כל השותפים.

שלום עזרן, מנהל אגף החינוך, השתתף באירוע וביקש להודות לכל השותפים על הפעילות הייחודית והמרגשת.