Site icon מקומונט לוד

גישות חדשניות לטיפול בנוער וילדים משיגות תוצאות מפתיעות

קרדיט - Freepik

ילדים רבים לא אוהבים ללכת לטיפול פסיכולוגי משום שהוא פחות מובן להם, גם כאשר ברור שהם סובלים ממצוקה רגשית כלשהי, מבעיות תקשורת או בעיות חברתיות, או שקשה להם להתמודד עם משברים כלשהם ורוצים לעזור להם בכך. היום נהוג להציע לילדים ולנוער דרכים שונים לטיפול בקשיים שלהם שאינן נראות כמו טיפול פסיכולוגי ממש של שיחות, אלא שיטות רכות יותר שמצליחות לגעת בלב הבעיה ולזהות את האתגר האמיתי שמקשה עליהם, גם מבלי שיצטרכו לחפש מילים. הרי לא תמיד הם יכולים לעבוד עם מטפל רגשי לילדים כמו שמבוגר יכול, משום שלפעמים הם לא מוצאים את המילים הנכונות. לכן, שיטות שונות והוליסטיות, עקיפות ולא קונבנציונליות, יכולות להניב תוצאות הרבה יותר טובות בטיפולים בהם. כמו כן, שיטות נוספות גם מאפשרות להם לקבל יותר תשובות על עצמם ועל האישיות שלהם ולגלות פנים חדשות שלא ידעו שיש להם. דבר כזה מחזק אצלם את הביטחון העצמי ומפתח אותם. גיל וינטרוב – מטפל רגשי, מוסיקאי ואיש חינוך תודעתי מוסמך מציע לכם טיפולים ייחודיים לילדים ולנוער לקשיים שונים שעומדים בפניהם, בדרך יעילה יותר.

התודעה מכילה הרבה יותר

מילים הן ברורות ומדויקות אבל ילדים לא תמיד מצליחים להתנסח בבהירות או במדויק, גם כאשר ברור שהם לא יסתירו את מה שהם מרגישים באמת. לכן, טיפול תודעתי שמפתח יותר את היכולת שלהם להבין את עצמם, את העולם סביבם ואת אמצעי הביטוי והתקשורת שעומדים לרשותם יכול לעזור להם ביעילות רבה יותר להתגבר על קשיים בחייהם. זה יכול להיות משבר נקודתי או פשוט קשיי התבגרות וגדילה בגלל קשיים משפחתיים, אופי ייחודי או יכולת הבנה שלא פותחה לגבי היכולות האמיתיות שלהם. בשיטות כמו NLP, קינסיולוגיה, תרפיית צלילים, נגינה ואפילו קואוצ’ינג לנוער, אפשר לתת להם כלים מעשיים יותר וממוקדים להתייחס לבעיות שמציקות להם.

מוזיקה מחוללת פלאים

צלילי המוזיקה מצליחים להגיע לכל אחד וכשנותנים לילדים לנגן הם יכולים להגיע למקומות מופלאים בתוכם מבלי שהבינו אפילו שזה אפשרי. השינוי הזה יכול לחולל פלאים בתקשורת עם הסביבה, בחוסר איזון רגשי, באמון הסביבה ובהגברת האמונה בכוחותיהם להגיע להישגים. טיפול רגשי במוזיקה לילדים עושה הרבה מאוד לילדים שמילים הן לא הצד החזק שלהם אבל לא רק להם. המוזיקה יכולה לעקוף התנגדויות רגשיות ולהביא ילדים לשתף פעולה ולמצוא נתיבות לנפש ולדרכי הריפוי שלה. גיל וינטרוב – מטפל רגשי, מוסיקאי ואיש חינוך תודעתי מוסמך עוזר לילדים ולנוער לקבל את עצמם, לקבל כלים להתמודדות עם החיים ועם גיל ההתבגרות ולנטרל מטענים רגשיים שליליים שנאצרו בתוכם.