Site icon מקומונט לוד

גמילה מכל החומרים המסוכנים שאתם לא רוצים להכניס לגוף

גמילה מאופיאטים

קרדיט: canva

פעמים רבות כשאנחנו חושבים על מכורים, אנחנו חושבים בעיקר על סמים. יחד עם זאת, סביבנו חיים מכורים לאינספור חומרים שונים, ורבים מהם רוצים לעבור גמילה. להבין שאתם מכורים זה לא דבר פשוט, וזה עוד יותר מורכב להודות בכך בפני מישהו אחר. איך אפשר לומר לחבר הכי טוב שלנו שאנחנו צריכים לעבור גמילה מכדורים נרקוטים? או מכל חומר אחר? האמת, שהחבר הכי טוב הוא לא הכתובת במקרים כאלה. אם אתם רוצים לעבור גמילה מכדורים נרקוטים או מחומרים אחרים, רצוי שתפנו אל אנשי מקצוע מתאימים. גמילה זה תהליך רציני ומורכב, כך שלא כדאי לנסות לעשות את זה לבד ולהרגיש שוב ושוב את תחושת הכישלון.

מה כולל תהליך גמילה מוצלח?

במקרה של גמילה מאוקסיקוד, או מחומרים אחרים, התהליך צריך לכלול כמה שלבים. ראשית, צריך להבין עד כמה אתם באמת מכורים. יש רמות שונות של התמכרות ובכל רמה הטיפול יהיה שונה. שנית, ברוב המקרים, כמו למשל במקרה של גמילה מאוקסיקוד, יש גם צד פיזי לדברים. בבת אחת אתם מפסיקים לתת לגוף את החומר שהוא כל כך רגיל אליו, כך שזה לא פשוט. יחד עם זאת, הרבה פעמים ניתן לראות שהצד הפיזי הוא רק חלק מהעניין, שכן בפועל, הצד הנפשי הוא העיקר. לכן כל תהליך גמילה מוצלח חייב לכלול, בין היתר, גם את הצד הנפשי. משמעות הדברים היא שאת הגמילה צריכים ללוות אנשי מקצוע שאומנם כוללים גם צוות רפואי, אך רצוי שגם תהיה שם עובדת סוציאלית ועוד אנשי מקצוע נוספים. השילוב בין כל הגורמים האלה ביחד הוא זה שמוביל, בסופו של דבר, להצלחה בתהליך המורכב הזה.

ההבנה שמדובר על שינוי עמוק בחיים

כשמדברים על גמילה מאופיאטים ומחומרים אחרים, מדברים על שינוי באורח החיים. לכן אי אפשר לצפות לכמה חודשים של עבודה קשה וזהו. כל עוד המכור לא מבין ולא מפנים שהשינוי כאן הוא מערכתי וממושך, הסכנה שהוא ייפול שוב תמיד תהיה קיים. אדרבא, הסכנה הזאת קיימת לעד אצל כל מכור, שכן מכור יכול להשתקם, אך לא לשנות את עברו. לכן חשוב להבין שגם במקרה של גמילה מאופיאטים, כמו בגמילה מחומרים אחרים, זו התחייבות לתהליך ארוך. כפי שקורה בכל תהליך אחר בחיים, יש גם מעידות ויש גם ימים קשים. מה שחשוב זה להמשיך לדבוק במטרה ולהקיף את המכור בצוות מקצועי שבאמת יוכל לעזור לו. זו הדרך הנכונה להיגמל ולחזור לחיים מלאים שנמצאים בשליטה של כל אחד מאיתנו.