Site icon מקומונט לוד

גמילה ממוצץ בגיל 4

גמילה ממוצץ בגיל 4

כולם יודעים כי מוצץ מהווה דבר שמסייע מאוד לתינוקות ופעוטות להירגע. יחד עם זאת, גמילה ממוצץ יכולה להיות  מאתגרת מאוד. ישנם הורים שמנסים להתחיל לגמול את הפעוט ממוצץ כבר בגיל שנתיים, אך מוצאים כי מדובר על דבר קשה מאוד ודוחים את מועד הגמילה. אם הגעתם למצב שהילד שלכם כבר בן 4 והוא עדיין עם מוצץ, הגיע הזמן לגמול אותו בצורה נכונה וחכמה על מנת שלא לפגוע בהתפתחות שלו מצד אחד ומצד שני, לא לתסכל אותו בשל גמילה לא נכונה, מהירה מדי ועוד. כיום באמצעות הדרכת הורים לגיל הרך, תוכלו לקבל טיפים טובים ויעילים מאוד לגמילה חכמה של ילד בן 4 ממוצץ.

למה חשוב לגמול ילד בן 4 ממוצץ?

על אף שכאמור מוצץ מהווה פריט חשוב מאוד לתינוקות וגם לפעוטות, הרי שכאשר השימוש במוצץ ממשיך גם לגילאי 3 ו4, חשוב מאוד להתחיל גמילה ממוצץ. שימוש ארוך טווח במוצץ עלול לפגוע בשיניים ובחניכיים של הילד ולא פעם גם לגרום לשינוי של הפה או הלסת שלו. מעבר לכך, שכיחות הזיהומים בתעלות האוזניים גבוהה יותר אצל ילדים שמשתמשים במוצץ והדבר החשוב ביותר הוא שהמוצץ יכול לעכב את הדיבור של הילד או לגרום לו לדבר בצורה לא מובנת ומשובשת. חשוב לזכור כי גמילה ממוצץ היא דבר חשוב, אך חשוב לא פחות להבין כי תהליך הגמילה יכול לקחת זמן ועל כן, חשוב ללמוד כיצד לגמול ילד בן 4 בצורה נכונה ממוצץ ויחד עם זאת גם חשוב שתהיו סבלניים מאוד.

כיצד גומלים ממוצץ?

להפסיק בבת אחת את השימוש של הילד במוצץ זה פחות מומלץ ועל כן, רצוי לעשות זאת בצורה הדרגתית. ראשית כל, יש להגביל את השימוש במוצץ במהלך היום ולהגיע למצב שבו הילד לוקח את המוצץ רק בלילה. שנית, חשוב להשתמש בחיזוקים חיוביים ולעודד את הילד כאשר הוא בוחר שלא להשתמש במוצץ. ילד בן 4 כבר מבין עניין ועל כן, ניתן לדבר אתו על כך שהוא בוגר ועל ההשלכות של שימוש במוצץ בגילו ולארגן אתו יחד טקס פרידה מהמוצץ. הוא יכול לבחור לתלות את המוצץ בעץ המוצצים או לשלוח אותו עם בלון לשמיים. ככל שהילד יהיה מעורב יותר בתהליך, כך הוא יהיה לו קל יותר