Site icon מקומונט לוד

גמילות חסדים אמיתית בעיר לוד

סיפור מרגש: לפני 53 שנה עמדו חברי מחזור 64′ של בית הספר היסודי ע”ש חיים ויצמן בלוויה של חברם שנפל מעץ בעת שניסה לצפות בקולנוע ‘החמישה’ בלוד. במהלך השנים שעברו מצבתו הוזנחה. כששמעו חבריו לשעבר על המצבה במפגש ‘יובל’ שקיימו, החליטו לגייס תרומות בכדי לשפץ את המצבה ולתת את הכבוד הראוי לחברם. גמילות חסדים של אמת, באמת.

הנה סיפור מרגש ומלא חסד: ביום שישי לפני שבועיים התקבצו בוגרים ממחזור 1964 של בית הספר היסודי ממלכתי א’ ע”ש חיים ויצמן, לאזכרה לחברם לכיתה, אריה פרייבאום ז”ל שמצא את מותו לפני 53 שנים מנפילה מעץ אקליפטוס, כאשר טיפס עליו כדי

אילוסטרציה. צילום: עמיעד טאוב

לראות סרט “חינם” באולם הקייצי הפתוח של קולנוע “החמישה” בלוד. ותיקי העיר בוודאי זוכרים את בית הקולנוע הקייצי עם הגג הפתוח, בסוף רח’ הרצל בעיר.

“במפגש היובל” שהתקיים בבית הספר עצמו ברח’ החשמונאים המשמש כיום את מכללת עתיד ובבית יד לבנים הסמוך שהיה בזמנו חדר האוכל של בית הספר, תאר אחד מהמשתתפים את המצב העגום של המצבה של אריה שהפכה מוזנחת ושבורה. באותו מעמד יצא קול קורא לתרום לשיפוץ המצבה, ואכן הבוגרים, חבריו לכיתה של אריה נרתמו וגם תרמו.

אלי סער, מ”מ ראש העיר שאף הוא נמנה על בוגרי המחזור, יצר קשר עם ג’קי חפוטה, בונה ומשפץ מצבות, ולאחר שזה שמע את השתלשלות העניין ואת הסיפור שמאחוריו, וכן את ההירתמות של החברים מבית הספר היסודי לשפץ את המצבה של חברם לכיתה, הגם שחלפו להם 53 שנים, התרגש ונרתם מיד לרעיון, והיה מוכן להסתפק בסכום שנאסף, למרות שעלות השיפוץ הייתה גבוהה יותר משמעותית, ועל כך יבוא על הברכה.

53 שנים לאחר מותו הטרגי של אריה, התקבצו חבריו לבית הספר היסודי, בבית העלמין הישן בלוד, וליד המצבה המשופצת קראו פרקי תהילים ועשו אשכבה לעילוי נשמתו של חברם לילדות. רוב המשתתפים באזכרה הגיעו מחוץ ללוד, גם מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל הגיע אחד הבוגרים.