Site icon מקומונט לוד

גן ייחודי וחדש בלוד

גן ראשון מסוגו נפתח השנה בלוד, גן חקלאי-סביבתי (דתי-חילוני), פרי יוזמה משותפת של חברי קהילת הסטודנטים של “תוצרת הארץ” ועיריית לוד.

לפני 9 חודשים, בעיצומה של שנת הלימודים הקודמת, הגיעה קבוצת תושבים אל ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, ביניהם הורים מקהילת הסטודנטים של “תוצרת הארץ” ו”איילים” בבקשה לפתוח גן עירייה, שיהיה קצת שונה בנוף של לוד. “גן סביבתי, עם חיבור משמעותי בין האדם לטבע, יחד עם חיבור האחד לשני”, מספר ראש העיר, “אותם הורים הם אלו שהגיעו אליי לפני 6 שנים כסטודנטים, כשהייתי מנכ”ל העירייה, ופתחנו להם את הדלת בשמחה לליבה של העיר. היום, אנחנו סוגרים מעגל. עוד ועוד צעירים מגיעים ללוד, נישאים פה, רוכשים בתים, מקימים משפחות. אנחנו תמיד שמחים להיענות לכל יוזמה שמשאירה ואף גורמת לצעירים נוספים לבוא לעיר לוד”.

חיבור משמעותי בין האדם לטבע, ילדי הגן החקלאי הראשון בלוד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

הגן הממוקם בשטח החווה החקלאית בעיר, הוקם במימון העירייה. בהנחית ראש העיר השקיעה העירייה משאבים רבים וגדולים והגן מקבל את כל התקציבים על אף היותו גן קטן. ראש העיר יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש מחזיק תיק החינוך, השתתפו בטקס פתיחת הגן הייחודי שבו לומדים ילדים ממשפחות חילוניות ודתיות.

“פתיחת הגן הסביבתי היא מרגשת במיוחד עבורי. כראש עיר אמשיך לפתח מסגרות חינוכיות איכותיות, מאפשרות, שינחילו ערכי סובלנות, קהילתיות וקיימות. על אף ששנת הלימודים כבר החלה – נותרו עוד מקומות בגן, אל תפספסו את ההזדמנות הנפלאה ומהרו להירשם” אמר רביבו, “אני קורא לכם לנסות ולתת לילדכם פה בעיר חוויה חקלאית כחלק מחוות תלמי יוסף המפתחת פה חקלאות אורבנית בעיר לוד ולהיות חלק מתהליך ייחודי וחדשני”.