Site icon מקומונט לוד

גני איילון: נחנך רחוב חדש ע”ש הרב יורם אברג’ל ז”ל

טקס מרשים ומכובד התקיים ביום שני השבוע לציון מעמד קריאת שם רחוב בשכונת גני איילון בלוד, לזכרו ועל-שמו של הרב יורם מיכאל בן רינה אברג’ל זיע”א, מבכירי הרבנים בציבור החרדי ספרדי, מייסד וראש מוסדות “קול רינה רב פעלים” שמרכזם בנתיבות.

את המעמד כיבדו בנוכחותם, ראש העיר לוד – עו”ד יאיר רביבו, הרב הראשי ללוד – הגאון הרב שמעון-מאיר ביטון שליט”א, בני משפחתו של הרב זיע”א, בהם יבדלחט”א בנו וממשיך דרכו הרב החיד”א – חיים יוסף דוד אברג’ל שליט”א, ממלא מקום ראש העיר יוסי הרוש, חברי מועצת העיר, רבנים, אישי ציבור ותושבי העיר – מוקירי זכרו.

ראש העיר ציין בדבריו כי “הרב יורם אברג’ל זצוק”ל, הגאון הגדול, רבן של ישראל, אוהב ישראל, גדול בתורה ובעבודת השם, איש אמת בכל עצמותיו, מצדיקי הדור וענקי גמילות החסדים, זכה להקים עולה של תורה בכל רחבי הארץ, בהקמת כוללי אברכים רבים, רבם של אלפי חסידים אשר היה להם למשען במסירות נפש והיה צדיק גוזר והקב”ה מקיים.. במוסדות שהקים לומדים מעל 3,000 אברכים ב-60 כוללים ברחבי הארץ”.

רביבו שיתף את הנוכחים באירוע כי “כאשר התקבלה הבקשה בוועדת שמות של העירייה, להנציח את הרב בלוד, שמחתי על הזכות להנציח את זכרו ופועלו ברחוב המרכזי של מוסדות החינוך התורניים בשכונת גני איילון בעיר”.

רחוב הרב יורם אברג’ל זצ”ל. צילום: עיריית לוד

זכתה העיר לוד, עיר התנאים, המשנה לירושלים, שהצדיק מונצח בעירנו, ויש לו סניף מרכז רוחני אצלנו. זכות הצדיק תגן עלינו ועל כל עם ישראל בע”ה, אמן!”

הרב חיים יוסף דוד אברג’ל שליט”א, בנו וממשיך דרכו, הודה בדבריו בשמו ובשם כל המשפחה כולה – וכן בשמה של אמו, לראש העיר ולחברי וועדת השמות העירונית שהחליטו להנציח את אביו ואב המשפחה כולה.

לאחר הנאומים, הסירו המכובדים את הלוט מעל שלט הרחוב, וכן מעל שלט ההנצחה, בו כתוב על פועלו של הרב אברג’ל זיע”א.