Site icon מקומונט לוד

גרפיטי על הקירות – פסיפס של תרבויות

מיזם חברתי של “נטועים” יחד עם צעירים תושבי לוד ובשיתוף עיריית לוד לצביעת קירות מרכזיים בעיר החל השבוע עם ציור קיר מושקע במיוחד – עם מסר חשוב ביותר.

בלוד פסיפס נפלא של תרבויות ועדות וחברה רבגונית – דתיים ושאינם דתיים, ותיקים ועולים, צעירים ומבוגרים, יהודים ושאינם יהודים. כמו החברה במדינת ישראל, מורכבת לוד מקבוצות תרבותיות ואתניות שונות. כבוד האדם וייחודו, וכבודה של כל קבוצה על הייחודי התרבותי שלה, היווה את הבסיס המשותף לייחודיותה של העיר כפסיפס של תרבויות.

על רקע זה, בחרו סטודנטים לודאים מתוכנית “נטועים ממזרח שמש – כל ישראל חברים”, להרים פרויקט גרפיטי חברתי-קהילתי בהנחיית האומן הלודאי נתן בן-דוד.

‘נטועים’ הוא בית מדרש של ‘ממזרח שמש’ לסטודנטים צעירים בני מקום, הנטועים בפריפריה הגיאוגרפית או החברתית והפועלים עם מרכז הצעירים. התכנית מבנה תהליכי למידה קבוצתיים, המעצבים זהות אישית והזדהות מקומית, תוך רתימתם לעשייה קהילתית, ייזום והפעלת פרויקטים קהילתיים.

הלוקיישן שנבחר- הקיר המקיף את מתחם טלרד ברח’ שלמה המלך. אל מקום הגיעו בני נוער וילדים מלוד לקחת חלק בצביעה, והתוצאה בהחלט מרהיבה ומעבירה את המסר של ססגוניות פסיפס התרבויות המתקיימות בעיר לוד.