Site icon מקומונט לוד

דמעות של אמהות:דבורה גונן ניחמה את נדיה שעבאן

ביקור מרגש במיוחד נערך בלוד כאשר דבורה גונן שאיבדה את בנה דני בפיגוע טרור ליד היישוב דולב, ביקרה בבית משפחת שעבאן שאיבדה את בנה אמין בפיגוע בתל-אביב.”לכדור אין כתובת, אנחנו משתתפים בכאבכם, תהיו חזקים”, אמרה אמו של דני גונן.

שותפות גורל בלוד.דבורה גונן, אמו של דני גונן ז”ל, תושב העיר לוד שנרצח לפני כ-7 חודשים בפיגוע טרור ליד היישוב דולב בחבל בנימין, הגיעה ביום שני השבוע לביקור תנחומים בבית משפחת שעבאן בשכונת ס”ח בלוד, שאיבדה את בנה אמין ז”ל בפיגוע הטרור בתל אביב. שני הנרצחים, תושבי העיר לוד נרצחו בידי מחבלים בני עוולה, שירו לעברם מטווח אפס, בדם קר.

מפגש מרגש, שתי האמהות דבורה ונדיה עם ראש העיר יאיר רביבו.צילום.דוברות העירייה.
עם האחים של אמין הביקור של דבורה חשוב מביקור של ראש הממשלה.צילום דוברות העירייה

“הטרור לא מבחין בין דם לדם, בין יהודי לערבי, בין צעיר ומבוגר, בין דתי ובין מי שאינו דתי” אמר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו שהתלווה לביקורה של דבורה גונן בבית משפחת שעבאן. “טרור הוא טרור שמטרתו לרצוח וליטול את חייהם של חפים מפשע ולזרוע פחד, והנה אנחנו כאן בלוד בשותפות גורל, שתי משפחות, האחת יהודייה והשנייה ערבייה, שתי משפחות שאיבדו את בניהן היקרים”.

המפגש המרגש הדגיש את אצילותה הנפשית של דבורה גונן אשר ניחמה את בני משפחת שעבאן ואת אמו של אמין, נדיה. “לכדור אין כתובת, אנחנו משתתפים בכאבכם, תהיו חזקים”, אמרה אמו של דני גונן, “העיר לוד יכולה לצעוד בראש מורם בזכות הדו-קיום שבה, יחד נרים את דגל הד-קיום בעיר. אל דבורה הצטרף בנה שי, חייל בשירות סדיר אשר לקח יום חופש כדי ללוות את אמו.

“אנחנו מודים לראש העיר יאיר רביבו שהגיע לנחם אותנו מהרגע הראשון, ואנו מודים לך ומעריכים מאוד את ביקורך פה” אמר לדבורה גונן ג’ומען שעבאן, אחיו של אמין ז”ל. “מבחינתנו זה יותר חשוב אפילו מביקור של ראש הממשלה” הוסיף רזי שעבאן, אח נוסף של הנרצח. “חשוב לנו להמשיך לחיות כאן בכבוד, ערבים ויהודים ולשמור על הדו-קיום כמו שצריך”.

ראש העיר שיבח את בני משפחת שעבאן על מעורבותם ותרומתם לקהילה בעיר. בתום המפגש ציין ראש העיר כי באנדרטה שהקימה עיריית לוד בשנה שעברה לזכר נרצחי הטרור, נוסף שמו של דני גונן ז”ל ולצידו יתווסף שמו של אמין שעבאן ז”ל.