Site icon מקומונט לוד

דעה: היריות בחתונות בלוד פוגעות בכל תושבי העיר!

אחד הקליעים שנורו לרמת אלישיב בשבוע שעבר.

הקליעים שנורים השכם והערב אל עבר השכונות היהודיות בלוד במהלך חגיגות השמחה של המגזר הערבי מהווים סכנה לעתידה ולהתפתחותה של העיר. וכל עוד מתעלמת המדינה מאחזקת הנשק הלא חוקי במגזר הערבי היא פוגעת באופן ישיר ביכולתה של העיר לוד לממש את הפוטנציאל.

צילום:עמיעד טאוב

העמוד האחורי של העיתון ידיעות אחרונות עסק השבוע בנושאים שברומו של עולם. יום אחד הוקדש לבשורה המשמחת על כך שהזוכה במשחקי השף יוכל לבשל לזמר האמריקאי אלטון ג’ון, יום אחר לאיחוד הנוסטלגי של הגבעטרון וירדנה ארזי ויום שלישי פעמיים כי טוב הוקדש לידיעה הבלעדית על הדרכים השונות לצינון הצבים בספארי.
רק לאייטם זניח ומקומי מהעיר לוד לא נמצא מקום. לידיעה על מעצרם של חתן ואב מערביי לוד במהלך חתונתם לאחר שהמשפחה החליטה לחגוג בצרורות שנורו מנשקים לא חוקיים לעבר מרפסות הגרעין התורני השכן ברמת אלישיב.אין המדובר בתופעה חד פעמית.בחודש אוקטובר האחרון הרחק מכותרות העיתונים נפגע באורח קשה ילד כבן חמש מאותה השכונה מצרור יריות דומה במהלך חגיגת נישואים אחרת.
אז המשטרה אמנם עצרה את החתן וראשי העיריה נלחמים בתופעה אבל המדינה משלימה בהסכמה שבשתיקה עם התופעות הלא חוקיות במגזר הערבי. החל מבנייה לא חוקית וכלה באחזקת נשקים לא חוקיים וירי במהלך חתונות המהווים עברה פלילית. וכלי התקשורת מתעלמים במפגיע מהסכנה הברורה והמידית שכבר זכתה לקורבנות בגוף ובנפש.

כל עוד לא תחליט המדינה לצאת למבצע חוצץ ואמיץ ולאסוף את הנשק הבלתי חוקי בעיר לוד ובערים מעורבות נוספות וכל עוד לא יחליטו עורכי העיתונים להפסיק את האיפה ואיפה העיתונאית ימשיכו תושבים חפים מפשע להיפגע.

הדבר כואב במיוחד בגלל שמדובר בלוד. העיר מתקדמת בשנים האחרונות בצעדי ענק בהנהגת קברניטיה החדשים והסרוגים שלאחר מספר  ועדות קרואות ומיני שחיתויות מייצרים שינוי הלכה ומעשה. כזה שניכר הן במחירי הדירות בתשתיות ובאוכלוסיה המגוונת המגיעה לעיר. כולל סרוגים משלל צבעי הקשת והכיפה אשר מיישמים הלכה למעשה את מצוות המגורים בערים מעורבות מלכתחילה.