Site icon מקומונט לוד

ד”ר טל אסיף: מנהל חדש לשירות הווטרינרי בלוד

ד"ר טל אסיף. צילום: פרטי

בחודש יולי האחרון הלכה לעולמה ד”ר אור רז, מנהלת המחלה הווטרינרית בעיריית לוד, דמות ואישה מיוחדת במינה. אחרי חצי שנה של מכרז ומיונים החודש נכנס לתפקידו מחליפה – ד”ר טל אסיף.

ד”ר טל אסיף (42), נכנס החודש לתפקידו החדש – כמנהל מחלקת ווטרינריה בעיריית לוד. אסיף, נשוי ואב לשניים, מתגורר בתל אביב יחד עם 2 חתולים בשם לולו ומישקה. הוא סיים את לימודיו בתחום הרפואה הווטרינרית בשנת 2010 בבית הספר לרפואה וטרינרית ע”ש קורט של האוניברסיטה העברית. את הסטאז’ שלו עשה במרכז מומחים לרפואה וטרינרית של חיות מחמד בניו יורק ולאחר מכן המשיך לעבוד שם כרופא וטרינר במחלקת חירום וטיפול נמרץ. לאחר שנתיים בניו יורק חזר ארצה, כאשר הוא ממשיך לעבוד כרופא חירום במרכזי מומחים בארץ.

משנת 2015 הוא החל לעבוד כרופא רשותי בעיריית ראשון לציון. במהלך העבודה התמקצע בעיקר בענף רפואת הכלביות המתמקד בטיפול בבעלי חיים חסרי בית, ניהול כלביות ורפואת אוכלוסיות. כיום הוא אף מרצה בתחום, בבית הספר לרפואה ווטרינרית, וכאמור, לאחרונה נכנס לתפקידו כמנהל המחלקה הווטרינרית בעיריית לוד.

צריך לתכנן קדימה

“במחלקה”, מספר אסיף, “מצאתי צוות מלא מוטיבציה, רצון לעזור לבעלי החיים ולתושבים בשמירה על בריאות הציבור. אני מתרשם כי העיר לוד היא עיר מתפתחת, מיקומה המרכזי, צוות הנהלת העיר המסור ועתודות השטחים שלה טומנים בחובם פוטנציאל תנופה אדיר לעיר בשנים הקרובות ואני מקווה להיות חלק מהתהליך בשמירה על בריאות הציבור ודאגה לרווחת בעלי החיים בעיר”.

ד”ר טל אסיף. מצפה לשרת את תושבי לוד. צילום: פרטי

עוד הוא משתף, “אני שואף שהמחלקה הווטרינרית בניהולי תתאים את עצמה להתפתחות העיר, הן בהיבט בריאות הציבור והפיקוח על עסקי המזון בעיר בשיתוף משרד הבריאות והן בהיבט דאגה לבעלי החיים בעיר – בדגש על בעלי החיים חסרי הבית. אני מקווה להנגיש את השירותים שהמחלקה הווטרינרית מספקת לתושבים, לקדם ואף למקצע את צוות המחלקה, להציב אותה בחזית העשייה העירונית ולהפוך אותה למחלקה מובילה בתחומה ברמה הארצית”.

“תחום בריאות הציבור ודאגה לרווחת בעלי החיים הוא כמו ריצת מרתון. צריך לתכנן קדימה, לקבוע לעצמך יעדים ולא להתייאש באמצע. לפעמים הדרך קשה ואתה על סף שבירה אבל כשאתה מסתכל על כל מה שעברת אתה מתמלא סיפוק וכוח להמשיך הלאה!”, מציין אסיף.

למלא את מקומה

בשלהי חודש יולי 2020, הלכה לעולמה מנהלת המחלקה הווטרינרית בעיריית לוד, ד”ר אור רז, שנפטרה בדמי ימיה, בגיל 59 ממחלקה קשה. היא ניהלה את המחלקה במשך 21 שנים ברציפות. בראיון שהעניקה בסוף שנת 2019, אמרה בגאווה, כי “בזכות כל הפעילויות הללו, זכתה הכלבייה העירונית בלוד לקבל תעודת הוקרה בכנסת ישראל – פעמיים. אין אף כלבייה עירונית בארץ שזכתה לקבל תעודת הוקרה זו. אנחנו גאים בכך מאד”.

ד”ר אור רז ז”ל. אלפים של בעלי חיים ניצלו בזכותה.

להשאיר לאנשי המקצוע את העבודה

ד”ר טל אסיף מספר, כי “לפני מספר שנים נקראתי לסייע ללכוד קוף קטן שברח מ’החי כיף’ בראשון לציון. יצאתי ביחד עם מפקח בעלי חיים שעבד איתי למקום לנסות לסייע והגענו ברכב לכניסה האחורית של ה’חי כיף’.

“בעודנו מתקרבים למקום אנחנו רואים קבוצה גדולה של פקחים ושוטרים בורחים לכיווננו ומאחוריהם קוף קטן בגודל של לא יותר מחתול גדול… ירדנו בזריזות מהרכב, טענתי את רובה חיצי ההרדמה שלי, חיכיתי בסבלנות שהקוף יתקרב ולאחר שהיה קרוב מספיק יריתי בו חץ הרדמה שפגע בדיוק באחוריו.

“המפקח שהצטרף אליי יצא בריצה אחרי הקוף ושמר איתו על קשר עין עד שנרדם לגמרי. לאחר מכן הגיעו אנשי צוות ‘החי כיף’ ואספו אותו מהמקום. לקוף כמובן שלום הוא התאושש והוחזר אחר כבוד לתאו. הלקח שלי מהסיפור הזה, הוא שלפעמים צריך להשאיר לאנשי המקצוע את העבודה, לעבוד בסבלנות ושיתוף ורק ככה ניתן להגיע לתוצאות”.

לסיום, הוא אומר בבטחה: “אני מצפה לשרת את תושבי לוד, לתת שירות מקצועי ביחד עם הצוות שלי לטובת קידום העיר ותושביה. נתראה בשטח!”.