Site icon מקומונט לוד

האח הגדול מגיע ללוד? מספר המצלמות בעיר יוכפל

כחלק השינוי של ‘עיר ללא אלימות’ שאליו מצטרפת עיריית לוד, יוכפלו מצלמות הבטחון בעיר על מנת לבצע תחושת ביטחון לתושבים, ורתיעה לעבריינים.

זהו לא סוד שהעיר לוד היא מוקד לגנבות, ונדליזם ועבריינות. כחלק מעבודת העירייה לשינוי מצב זה, עוברת העיר שינוי תחת הרעיון של “האח הגדול”- העיר כולה תרושת במצלמות אבטחה שיגבירו את תחושת הביטחון לתושבים, ובאותו הזמן גם יחזירו את ההרתעה לעבריינים. והנה לפני כשנתיים ציין ראש העיר מר חיים רביבו כי: “מצלמות הביטחון שהותקנו עד כה, הוכיחו את יעילותן והביאו להפחתה ניכרת מאוד באירועי פשיעה והפרות סדר בעיר” ולכן שמתי לי כיעד לרשת את העיר ב-400 מצלמות במהלך הקדנציה”.

היעד 400 מצלמות ביטחון בכל פינה בעיר. צילום: דוברות עיריית לוד

הבטיח וקיים. לאחרונה קבוצת ‘מר’, העוסקת במתן פתרונות בתחומי, הביטחון, המודיעין, הסייבר והתקשורת, זכתה במכרז לפריסת מערכות אבטחה בעיר לוד וחיבורן למוקד השליטה והבקרה העירוני. החברה התחייבה שעד סוף שנת 2019, העיר תרושת ומספר המצלמות שקיימות בעיר יוכפל. הפרוייקט יעלה לעירייה ולתושבים ביותר מ- 5 מיליון שקלים.

המערכות שיוצבו ברחבי העיר יכללו כ-200 מצלמות ברזולוציית HD ומערכות כריזה אשר יחוברו למוקד העירוני ברשת תת-קרקעית באורך של כ-7 ק”מ. זהו המהלך השני של עירית לוד במסגרת פרויקט ‘עיר ללא אלימות’, כאשר המהלך הראשון בפרויקט, הושלם ב-2015 ובוצע במשך כארבע שנים על ידי קבוצת מר. במסגרת השלב הראשון, שהיקפו נאמד גם הוא בכ-5 מיליון שקל, הוקם מוקד השליטה והבקרה העירוני, והונחה תשתית סיבים אופטיים ותקשורת אלחוטית. המערכות שיוקמו וייפרסו במסגרת הפרויקט ישרתו את עובדי מוקד השליטה והבקרה של העירייה, כאשר חלק מהמצלמות יהיו נגישות גם למשטרת העיר.
“אני שמח שאנו מתקדמים לעבר היעד שהצבתי של 400 מצלמות ביטחון בכל פינה בעיר” אומר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, “המצלמות מחוברות למוקד הרואה המתקדם שהקמנו ומאפשרות בנוסף איתור של גורמי סיכון ותחקור אירועים לצורך סיוע לגורמי האכיפה במיצוי הדין ובאיסוף הראיות, ומעל הכל יצירת התרעה, בכל הסקרים שנעשו בלוד עולה כי הביטחון האישי הוא המעניין את

המוקד העירוני הרואה והחמל העירוני הממוגן והמצויד ברמה טכנולוגית גבוהה. צילום: דוברות עיריית לוד.

התושב לפני תשתיות וחינוך”.
אין ספק כי המצלמות והחיישנים אשר ישדרו “חי” אל מרכז השליטה והבקרה במוקד העירוני, יאפשרו לטפל באירועי פשיעה או הפרות סדר בזמן אמת, להתערב ולמזער ונדליזם ציבורי, וכן בקרה ומעקב אחר חברים באירגוני פשע, אשר עוסקים בפעילות פלילית או בלתי חוקית. פרישת המצלמות ברחבי העיר, תורחב בעיקר לכל הנקודות המרכזיות בעיר; הפארקים, הגנים הציבוריים והמוקדים הבעייתיים, במטרה לאפשר התערבות ולתת מענה מיידי לכל אירוע חריג.
ניר למפרט, מנכ”ל קבוצת מר: “אני שמח על זכייתנו זו הפעם השנייה בפרויקט ‘עיר ללא אלימות’ של עיריית לוד” “החברה היא בעלת ותק ומומחיות רבת שנים והצלחות רבות בתכנון, הקמה, תפעול ותמיכה של מערכי תקשורת, אבטחה ומרכזי שליטה ובקרה עירוניים, כדוגמת המערכים שהקמנו בלוד, בראשל”צ, בירושלים, ברמת גן ובערים נוספות בארץ ובעולם”.