Site icon מקומונט לוד

האם להיעזר בעו”ד בעת רכישת דירה?

אנשים עומדים לרכוש דירה ושואלים את עצמם האם כדאי להיעזר בעורך דין כאשר הם רוכשים דירה. התשובה היא כמובן כן. עו”ד נדל”ן יכול לעזור לכם בכל שלבי רכישת הדירה. יש עו”ד שהם בכלל יועצי נדל”ן באופן כללי אין להם רק רקע משפטי אלא הם גם מכירים שוק הנדל”ן באזור שלהם יכולים לתת יעוץ אפילו ברמה של איפה לרכוש את הדירה. כמו למשל מכירת דירות באשדוד או מקומות אחרים.

שירותי עורך דין נדל”ן

אחרי שבחרתם אזור לדירה כדאי לעשות בדיקת רקע נדל”נית של הדירה. כבר בשלב הראשוני ביותר עו”ד יוכל אפילו רק עם כתובת הדירה למצוא את הנתונים של הדירה כלומר באיזה גוש חלקה הדירה. עם הנתון הזה של גוש חלקה עו”ד נדל”ן יוציא מרשם המקרקעין נסח טאבו שנותן לכם את הנתונים בדירה. זה חשוב מכמה סיבות אתם יכולים לדעת כך מי הבעלים האמיתיים בדירה, לוודא שמי שמוכר הדירה הוא הבעלים החוקי של הדירה שאין על הדירה משכונות ומשכנתאות ואין על הדירה הערות אזהרה. כי כל אלה בעייתיים הם לא יאפשרו להעביר את הדירה על שמכם.

פעולות נוספות שעו”ד יכול לסייע לכם בהן

אם יש משכנתא על הדירה צריך לוודא שהבעלים הקודם שילם את כל המשכנתא שלו יוכל לפנות לבנק לבטל רישום משכנתא כדי שתוכלו לרשום את הדירה על שמכם אחרי רכישתה. הערות אזהרה שמופיעות על הדירה צריכות להיבדק. אם יש הערת אזהרה בנכס מאיזה שהוא סוג צריך לוודא מה עומד מאחוריה ואם הבעלים יכול להגיש בקשה למחוק אותה הערת אזהרה. עורך דין גם ייעץ לכם בעניין מס שבח ורכישה.

שירותים חוזיים

בנוסף עו”ד יסייע לכם בניסוח החוזה לדירה שאתם קונים . זה ייעשה בדרך כלל בעבודה משותפת עם  עו”ד של המוכר. החוזה יכלול את כל התנאים והוא נועד בין השאר להיות הוכחה בכתב למה שהוסכם בין הצדדים למנוע בעיות וחיכוכים שיכולים להיווצר בהמשך בין הצדדים. אנשים חושבים שלא רוצים חוזה מסועף ומסורבל אבל חוזה מפורט ע”י עו”ד מנוסה הוא חשוב והכרחי. הוא יכול לחסוך אח”כ הרבה כסף עוגמת נפש. פעמים רבות חוזים טובים מונעים ויכוחים ועימותים ומאפשרים מכירה מסודרת וחלקה של הדירה.